تاکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر نیازسنجی در تالیف کتب 92/11/06

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2021.jpegامروز کتاب‌هایی که تدوین و منتشر می‌شود، براساس نیازسنجی نیست، اگر مرکزی در رابطه با سیاست‌گذاری این عرصه وجود داشته باشد و کتاب‌‌ها بر اساس نیازسنجی تالیف شود می‌تواند فضای جامعه را متحول کند. 

آیت الله حسینی بوشهری، عصر دیروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها با اشاره به لزوم برپای نمایشگاه‌های کتاب به خصوص در قم با توجه به شأن و جایگاه آن، اظهارداشتند: شهر مقدس  قم اقتضای آن را دارد که  هرچند یکبار به خاطر  فضای علمی، معنوی، پژوهشی و حضور مردم از سراسر دنیا در این شهر، چنین نمایشگاهایی در آن برگزار شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که باشکوهتر و پر محتوا تر برگزارشدن نمایشگاه های فرهنگی، توجه مضاعف مسئولان به این امر را می طلبد، افزودند: معتقدم حوزه علمیه و دست اندرکاران نشر، باید تلاش کنند و به پدیدآورندگان کتاب توصیه کنند، کتاب هایی که در زمینه مباحث دینی نوشته می شود، از جامعیت علمی برخوردار باشد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري  با اشاره به لزوم جامعیت کتب دینی ادامه دادند: اگر فردی به کتابی مراجعه می‌کند، این اثر باید بتواند او را به عطشی که به آموزه‌های دینی دارد، سیراب کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کردند: متاسفانه امروز کتاب هایی که تدوین و منتشر می شود، براساس نیاز سنجی نیست،  هر ناشر ونویسنده ای تصمیم  گرفته و موضوعی در نظر می گیرد و کتاب می نویسد، اگر مرکزی در رابطه با سیاست گذاری این عرصه وجود داشته باشد و کتاب‌‌ها براساس نیاز سنجی تالیف شود می‌تواند فضای  جامعه را متحول کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که کتاب غذای فکری است، بیان داشتند: همان طورکه ما دغدغه معیشت و زندگی داریم،  و سایر وزارتخانه ها دغدغه مباحث معیشتی مردم را دارند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی،  باید دغدغه تغذیه فکری جامعه را داشته باشند؛ چراکه امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند، «من تعجب می کنم مردم دغدغه و نگرانی غذای جسمشان را دارند، ولی نگرانی غذای فکریشان را ندارند» بنابر این اگر بر اساس  نیاز سنجی کتاب تدوین و عرضه شود می‌تواند تاثیر گذاری لازم را در جامعه داشته باشد

Please publish modules in offcanvas position.