تحلیل مدیر حوزه های علمیه کشور از آینده سیاسی و بحران عراق 93/04/13

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%209.jpeg

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، با اشاره به بحران فعلی عراق، اظهار داشتند: این مسئله مربوط به حضور گروهک تروریستی داعش نیست، چرا که این گروه تروریستی مجموعه ای از مزدوران وابسته و تربیت شده کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت کشورهای مرتجع عربی قرار گرفته است.

ایشان با بیان این که از مدت ها قبل برای مخالفان دموکراسی در عراق، قابل تحمل نبود که حکومت این کشور بر اساس نگاهی شیعی اداره شود، تصریح کردند: از همان روزهای نخست که آمریکایی ها وارد عراق شدند و پس از آن که انتخابات برگزار شد و نخست وزیری شیعه بر سرکار آمد، مخالفت کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه کلید خورد.

معاون جامعه مدرسین حوزه افزودند: آمریکایی ها در پشت صحنه به اهداف خود در منطقه دست پیدا نکردند و اسرائیلی ها نیز که هوس شکستن خط مقاومت را دارند، از پس سوریه و حزب الله برنیامده و به سراغ عراق آمده اند و با اقداماتی برنامه ریزی شده، تعدادی تروریست مسلح را به این کشور فرستادند و با همکاری مزدوران داخلی، موصل به تصرف داعش در آمد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، توطئه چینی ابرقدرت ها، کشورهای منطقه و مزدوران عراقی را از عوامل سقوط موصل ذکر کردند و فرمودند: هنگامی که مشاهده می کنیم رئیس دفتر رئیس مجلس عراق از داعشیان است و استاندار نینوا، موصل را تحویل این گروهک تروریستی می دهد و بعد به کردستان عراق می رود، حاکی از طراحی نقشه ای شوم برای تجزیه عراق یکپارچه دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  با انتقاد شدید از اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی جدایی کرکوک، ابراز داشتند: کردها سالیانی است که به دنبال استقلال هستند و در همین شرایطی که داعش آمده و موصل را گرفته است، به جای این که به دفاع از عراق بپردازند، با سوءاستفاده از این فرصت، کرکوک را گرفته و خواستار برگزاری همه پرسی هستند که این منطقه را به اقلیم کردستان اضافه کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه ابراز امیدواری کردند که با توجه به فتوای آیت الله العظمی سیستانی در عراق و مراجع عظام تقلید ایران، طراحی ها و توطئه های دشمنان کاری از پیش نبرند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: بی شک تا مدت ها عراق گرفتار خواهد بود و متاسفانه بعد از حضور آمریکایی ها، به دلیل اقدامات تروریستی و بمب گذاری های مختلفی که با پشتیبانی سعودی ها و قطری ها اجرایی شد، عراق یک روز آرام را به خود ندیده است و تداوم این حرکت به امروز رسیده است.

Please publish modules in offcanvas position.