تکامل فقه شیعه مدیون وجود محدثانی همچون علی بن جعفر(ع) است92/11/13

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2052.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشتند: اگر محدثان شیعه به ویژه افرادی همچون علی بن جعفر(ع) به جمع آوری احادیث نمی پرداختند امروز فقه ما ناقص بود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری درجمع مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم و جمعی از دست اندرکاران برگزاری همایش علی بن جعفر(ع) افزودند: محدثان شیعه حق بزرگی برگردن حوزه های علمیه و همه مردم دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: آنها احادیث فراوانی را با مشقت و سختی فراوان جمع آوری کرده و در کتب حدیثی گرد آورده اند تا احکام و مسائل شرعی و اعتقادی به طور صحیح به دست ما برسد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه  در ادامه به ضرورت برگزاری همایش ها و مراسم هایی برای معرفی امامزادگان واجب التعظیم اشاره کردند و افزودند: در این زمینه باید از اقشار مختلف مردم به ویژه محققان و پژوهشگران کمک بگیریم تا بتوانیم همایش هایی در شأن آن بزرگواران برگزار کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری همایش هایی همچون علی بن جعفر(ع) می تواند این معنویت را در جامعه گسترش دهد عنوان داشتند: این معنویت می تواند بر دنیا و آخرت مردم تاثیر بگذارد.

آیت الله حسینی بوشهری بقاع متبرکه امامزادگان را پناهگاهی امن برای مردم دانستند وبیان داشتند: این اماکن معنویت وجامعیت ویژه ای دارند و برای همگان آرامش بخش هستند.

ایشان با تاکید بر تقویت رابطه مردم با دین با استفاده از ظرفیت های مختلف تصریح کردند: اگر این رابطه برقرار باشد مردم حاضرند برای حفظ دین از جان و مالشان مایه بگذارند؛ یکی از ظرفیت های مهم در این میان بقاع متبرکه هستند.

ایشان همچنین به فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و اظهار داشتند: به این دلیل این روزها را یوم الله می نامیم که در چنین ایامی کفر و طاغوت از بین رفتند به همین دلیل روزهای مبارکی برای مومنان به شمار می روند

Please publish modules in offcanvas position.