تکريم اولياء الهي و زيارت ايشان ازجمله حقايق معنوي است92/06/20

http://h-bushehri.ir/images/0000/IMG12374279.jpgمدير حوزه هاي علميه فرمودند: تکريم اولياء الهي و زيارت ايشان ازجمله حقايق معنوي است که درروايات از ان به عنوان فريضه الهي ياد شده است .

 آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري بعد از ظهر سه شنبه در پيام خود به کنگره بين‌المللي امامزادگان اظهار داشتند: اين ارتباط خود نوعي دعا و راز و نياز با خداوند از طريق واسطه هاي فيض است، که با اين تکريم و بزرگداشت خالصانه ، روح شيفتگان  و علاقمندان به خاندان اهل بيت (ع) صفا يافته و درهاي رحمت الهي گشوده و فيضات رباني از هر طرف به سوي ان ها جاري مي گردد.

ایشان ادامه دادند: در حقيقت درس آموختن ، سير در فضليت ها ف تکريم و تعظيم در برابر کساني است که فاني در معبود خويش گشته و جز رضاي حضرت دوست راهي را نپيموده اند  .

آیت الله حسيني بوشهري بيان داشتند: مراقد مطهر اهل بيت و امامزادگان (ع)، به عنوان کانون هاي جوشش عواطف و احساسا ت ديني براي همگان جذاب است ،لذا ضمن شناساندن و معرفي صحيح انها به عموم مردم ،بايد از اين امکانات در  معرفي احکام ديني استفاده نمود .

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تصريح کردند: مراقد مطهري که افراد با همه گرايش ها و سليقه ها جذب آن اماکن متبرکه مي شوند ، بهترين فرصت است که بايد علاوه بر ارتباط معنوي مردم با امامزادگان و ترويج صحيح آداب زيارت ، دربعد معرفتي آموزه هاي اهل بيت (ع)نيز از ان بهر برد. قالب هنر ، توجه به معماري اسلامي ايراني ،استفاده از شيوه هاي جديد و بياني روشن و همچنين استفاده مطلوب از ظرفيت ها ي رسانه ملي مي تواند در بعد معرفتي ايده هاي ديني را به جامعه امروزبه ويژه نسل جوان منتقل نمايد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه بيان داشتند: در زندگي امامزادگان مسائل بسيار زيادي وجود دارد که اگر شناسانده شود موجب ماندگاري درين و تکريم شعائر بزرگ الهي خواهد شد و برکات زيادي را نصيب جامعه وامت اسلامي و حتي  عموم بشريت مي نمايد.

ایشان اظهار داشتند: توجه به موضاعات نظير سيره و جايگاه امامزادگان در بيداري و مقاومت اسلامي در طول تاريخ ، ايستادگي در برابر استبداد و ظلم ،هجرت براي خدا، تلاش براي ايجاد امت واحده و تربيت منتظرين حقيقي موضوعاتي است که مي طلبد متوليان و پژوهشگران اهتمام ويژه و جدي تري را به اين مهم معطوف دارند .

آیت الله حسيني بوشهري در بخش پاياني اين پيام ضمن تقدير وتشکر از برگزار کنندگان اين همايش آورده است: اميد است بيش از اين شاهد اين چنين فعاليت هاي ارزشمند بوده و در راستاي تقويت باورها و ارزش هاي  ديني  و معارف ناب مکتب انسان ساز اهل بيت عصمت و طهارت (ع)برداريم

Please publish modules in offcanvas position.