جايگاه قرآن در کشورهاي اسلامي تشريفاتي شده است/ قرآن و عترت دو ميراث الهام بخش سبک زندگي هستند95/03/19

http://bushehri.net/images/0000/2/1/232/57555/6/IMG04375066.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اينکه گاهي نسبت به قرآن دچار ظاهرسازي مي شويم، فرمودند: نبايد صرفا به تلاوت و تجويد پرداخته شود و در تفسير و عمل به اين کتاب الهي بي توجهي صورت گيرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شامگاه سه شنبه در آئين افتتاح چهارمين نمايشگاه قرآن و عترت که در محل دائمي نمايشگاه هاي قم برگزار شد، با تبريک آغاز فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشتند: يکي از دغدغه هاي نبي مکرم اسلام اين بود که قرآن در جامعه مهجور نماند.

ایشان تصريح کردند: قرآن بعد از پيروزي انقلاب اسلامي جايگاه اصلي خود را پيدا کرده است.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبري به مسئله قرآن، افزودند: رهبر معظم انقلاب گاهي پنج ساعت وقت مي گذارند و در جلسات تلاوت قرآن حضور دارند و قاريان و حافظان قرآن را تشويق و ترغيب مي کنند.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه با بيان اينکه جايگاه قرآن در برخي کشورهاي اسلامي حالت تشريفاتي پيدا کرده است، ابراز داشتند: گاهي در اين کشورها ميان آنچه که تلاوت مي شود با آنچه که عمل مي شود، فاصله بسياري وجود دارد.

ایشان با بيان اينکه گاهي نسبت به قرآن دچار ظاهرسازي مي شويم، فرمودند: نبايد صرفا به تلاوت و تجويد پرداخته شود و در تفسير و عمل به اين کتاب الهي بي توجهي صورت گيرد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با تاکيد بر اينکه قرآن در جامعه اسلامي نبايد کم فروغ باشد، تصريح کرد: تاکيداتي که مقام معظم رهبري در زمينه سبک زندگي اسلامي دارند، بايد از دو ميراث گران بهاي نبي مکرم اسلام يعني قرآن و عترت الهام گرفته شود.

امام جمعه  قم با تاکيد بر اينکه قرآن و عترت مکمل يکديگر هستند، افزودند: برخي با شعار انحرافي «قرآن براي ما بس است» درب خانه اهلبيت(ع) را بستند و بعضي ديگر نيز به غلوگويي از اهلبيت(ع) افتادند و قرآن را رها کردند.

آيت الله حسيني بوشهري بر لزوم انس با قرآن تاکيد کردند و ابراز داشتند: امام راحل(ره) در اوج مسائل سياسي که به عنوان يک چهره برجسته عالم سياست مطرح بودند، در ماه مبارک رمضان چند دوره ختم قرآن داشتند و ملاقات هاي خود را در اين ماه تعطيل مي کردند. 

معاون  جامعه مدرسين همچنين لزوم بها دادن به قرآن در جامعه اسلامي را مورد تاکيد قرار دادند و افزودند: هرگاه به فرهنگ ديني و اسلامي عمل کنيم، جامعه نيز در همه ابعاد خود رنگ ديني و اسلامي مي گيرد.

عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري در پايان با قدرداني از برگزاري نمايشگاه قرآن و عترت، ابراز اميدواري کردند: ان شالله مردم قم در شب هاي ضيافت الهي از اين نمايشگاه بازديد به عمل آورند.

Please publish modules in offcanvas position.