خدمت به آموزش و پرورش خدمت به دین است93/08/26

http://hosseiniboshehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634400197891875000.jpgمدیر حوزه‏‎های علمیه سراسر کشور فرمودند: خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش، کمک و کوششی برای پر کردن خلاء‌های آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد.

حضرت آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‏‎های مردمی آموزش و پرورش کشور، بیان داشتند: پیامبر اکرم(ص) خود را مبعوث شده به عنوان معلم عنوان کردند این مسئله و تأکید قرآن به تعلیم و تزکیه از نشانه‎هایی است که ما را بر این امر  وادار می‎کند که فعالیت‎های بیشتری در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

ایشان افزودند: حوزه، آموزش و پرورش و کار تعلیم و تربیت را از خود می‎داند و هیچ گونه فرقی بین ما وجود ندارد و باید سعی کنیم از ظرفیت‎هایی که وجود دارد در توسعه آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور، تصریح کردند: یکی از مهمترین کارهایی که در سالهای اخیر در حوزه آموزشی انجام شده است، به کارگیری ظرفیت‎های مردمی و مشارکت مردم در مدرسه داری و آموزش کشور است که باید گفت اعجازی در این رابطه انجام شده است.

ایشان در ادامه فرمودند: قرار نیست که دولت در همه حوزه‎ها متکفل باشد و باید کارها به مردم واگذار شود و دولت نیز ضمن چابک شدن بتواند نظارت بییشتری در این حوزه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری یادآورشدند: نکته مهم در این کار این است که کیفیت را نباید فدای مسایل دیگر کرد و باید کیفیت آموزشی در مدارس دولتی با آموزش‎های ضمن خدمت و... بیشتر شود.

ایشان بیان داشتند: خوشبختانه با تلاش گسترده دولت‌های گذشته و این دولت و همچنین خیرین، امروز ظرفیت فضای آموزشی کشور با گذشته قابل مقایسه نیست؛ گذشته‎ای که کلاس‎های سه شیفته و مدارس قدیمی وجود داشت و اجازه نمی‎داد که آموزش قوی انجام شود، ولی امروز این فضاها بسیار گسترده شده است.

مدیر حوزه‎های علمیه تصریح کردند: خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش و کمک و کوششی برای پر کردن خلاهای آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشتند: اهمیت آموزش به حدی است که پیامبر اسلام(ص)، اسرای مشرک را به شرط آموزش مردم و باسواد کردن مردم و مسلمانان آزاد می‎کردند و امروز نیز کشورها بر اساس باسوادان و میزان فرهیختگی اجتماعی ارزش‌گذاری می‎شوند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با استقبال از طرح آموزش و پرورش مبنی بر تحت پوشش قراردادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه مناطق محروم کشور، تصریح کردند: خوشبختانه این طرح باعث می‎شود که هم نسل آموزش دیده و فرهیخته‎ای به کشور تزریق شود و هم این که دیگر نهضت سواد آموزی در آینده با چالش بی‎سوادان سن بالا مواجه نخواهد بود.

ایشان در پایان بر لزوم اجرای طرح‎های آموزشی با مشارکت حوزه بر اساس توافقنامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کردند.

Please publish modules in offcanvas position.