بانک ها خطوط قرمز را رعایت کنند/ از روند موجود بانک های کشور رضایتی نیست95/08/04

http://www.bushehri.net/images/zzz/IMG14341064.JPGعضو خبرگان رهبری با انتقاد از بهره های خارج از عرف برخی از بانک های کشور، افزودند: گاهی بهره هایی که به تسهیلات بانکی اضافه می شود، برای تولید کمرشکن است و صنایع را به سمت ورشکستگی و افرایش بیکاری می کشاند و ما از روند موجود بانک های کشور رضایتی نداریم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار مدیرعامل جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشتند:سیستم بانکی در کشور ما به عنوان پشتوانه اقتصادی مطرح می باشد و نباید خود به بنگاه اقتصادی محض تبدیل شوند.

امام جمعه قم افزودند: اگر بانک ها به گونه ای حرکت کنند که بنگاه اقتصادی محض نباشند و به پشتیبانی از بنگاه ها و ایجاد تسهیلات برای اشتغال و ازدواج جوانان بپردازند، در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از بهره های خارج از عرف برخی از بانک های کشور، افزودند: گاهی بهره هایی که به تسهیلات بانکی اضافه می شود، برای تولید کمرشکن است و صنایع را به سمت ورشکستگی و افرایش بیکاری می کشاند و ما از روند موجود بانک های کشور رضایتی نداریم.

در دورانی که نگران مسائل اسلامی در بخش اقتصاد هستیم، باید نقش اسلام را در بحث بانکداری پررنگ کرد.

اگر به دنبال تولید و پیشبرد اهداف اقتصادی هستیم باید بدانیم بهره های بالا و سودهای کلان، گره ای از کار تولید کننده باز نمی کند.

ایشان با اشاره به این که امروز آسیب های اجتماعی در جامعه به وضوح مشاهده می شود، افزودند: در محدوده ای که بانک می تواند تاثیرگذار باشد باید بخشی از این آسیب ها را با کارکردهای خود برطرف کنند.

امام جمعه قم ضمن تقدیر از فعالیت ها و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کردند: اگر بتوانید در خصوص خدمات ارزشمند خود اطلاع رسانی کنید و مساله قرض الحسنه را در کشور فرهنگ سازی کنید بدون تردید به آثار و برکات ارزشمندی دست پیدا خواهید کرد، چرا که وقتی فعالیت شما به خوبی منعکس شود مردم متدینی هستند که با نیت خاص و علاقه در  این حرکت خداپسندانه با شما همراه خواهند شد.

اعتماد سازی مولفه دیگری است که باید در راس برنامه ها و اولویت های سازمانی بانک شما قرار بگیرد، چرا که این مولفه هم در نزد مراجعه کننده و هم کسی که خَیّر است می تواند اثر مثبتی برجای گذارد و این اعتماد است که معوقات شما را یک درصد می کند با اینکه سایر بانک های کشور مساله معوقات یکی از معضلاتشان است.

Please publish modules in offcanvas position.