بانک ‌ها با رسالتی که دارند نباید از بانکداری اسلامی فاصله بگیرند93/06/09

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2020.jpgحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد به دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)اشاره کردند و فرمودند: طی سال های اخیر برنامه های مدونی برای برگزاری جشن های ویژه این دهه صورت گرفته که امیدواریم راهکاری مناسب برای مقابله با هجمه فرهنگی و ماهواره ای غرب علیه جوانان مسلمان باشد.
ایشان با اشاره به دهم شهریورماه روز بانکداری اسلامی اضافه کردند: بانک ‌ها با رسالتی که دارند نباید از بانکداری اسلامی فاصله بگیرند و تنها به عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل کنند بلکه باید در رونق تولید نقش آفرین باشند هرچند مشکلاتی در هر دو عرصه مشاهده می کنیم و کمتر به این موارد پرداخته شده است.
آیت الله حسینی بوشهری به روز مبارزه با استعمار هم اشاره کردند و عنوان داشتند: در طول تاریخ ایران همواره قهرمانانی وجود داشته اند که با استعمار و استبداد جنگیده اند و بر آنها پیروز شده اند.
خطیب جمعه قم همچنین حج را یکی از ارکان مهم سیاسی، عبادی و اجتماعی اسلام دانستند و تصریح کردند: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنبه سیاسی حج مورد توجه قرار گرفته و چهره زائران ایرانی در میان همه حجاج بسیار برجسته است.
ایشان در بخش دیگری از خطبه دوم به آتش بس در غزه اشاره کردند و عنوان داشتند: نتیجه این جنگ، قهرمانی و پیروزی مقاومت بود زیرا حملات مکرر هوایی رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و مردم بی دفاع نتوانستند کاری از پیش ببرند و همه جهانیان، تحقق وعده های الهی را مشاهده کردند هرچند دیرباوران و دین گریزان نمی خواهند این مسائل را بپذیرند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مواردی همچون خلع سلاح مقاومت، متوقف کردن شلیک موشک‌ های حماس، شکستن اراده مردم در زمینه مقاومت و افزایش محاصره به عنوان اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه تصریح کردند: با این حال و سرانجام هیچ یک از این اهداف محقق نشد و بندهای آتش ‌بس اخیر، به تعبیر خود صهیونیست ‌ها، ننگی برایشان محسوب می ‌شود.

 

Please publish modules in offcanvas position.