باید آنقدر مشغول عیب های خود باشیم که نوبت به دیگران نرسد92/12/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%209.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  در قم، در خصوص سبک زندگی اسلامی و ایمانی اظهار داشتند: از امام زین العابدین(ع) روایت شده که سه چیز مایه نجات مومن است و اگر انسان مومن این سه چیز را رعایت کند سعادت و خوشبختی آن تضمین می شود؛ اولین مورد این است که زبانش را از بد گویی به مردم باز دارد.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: مومن باید از غیبت کردن دیگران پرهیز کند، باید آنقدر مشغول عیوب و مشکلات خود باشیم که نوبت دیگران نرسد. 

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: دومین مسئله ای که امام سجاد(ع) نسبت به آن تاکید دارند؛ پرداختن به اموری است که برای دنیا و آخرت انسان سودمند باشد، انسان باید محاسبه کند کاری که می کند تنها نفع دنیوی دارد یا به درد آخرت هم می خورد. 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند:انسان باید کارهایی را انجام دهد که دنیا و آخرت او را تامین کند

 آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: باید توجه داشت که فعالیت های انسان به دنیای او کمک می کند یا آخرتش، برای انجام امور باید ارزیابی کرد، با حساب و کتاب وارد شد، نه این که اول وارد کاری بشویم و بعد به این فکر کنیم که این کار برای چی خوب است، کارها باید دنیا و آخرت انسان را تامین کنند.

 

Please publish modules in offcanvas position.