باید قدر مراجع، علما، طلاب، شخصیت ها، و مقام معظم رهبری را دانست.93/06/01

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با طرح این پرسش که امام صادق (ع) در طول 34 سال امامت چه چیز را برای حیات مکتب به ارمغان آورد و چه انتظاراتی از ما دارد؟، اظهار کردند: مدرسه خان که امروز میزبان جلسه است ادامه راه دانشگاه بزرگ جعفری با چهار هزار شاگرد است و باید قدر مراجع،  علما، طلاب، شخصیت ها، و نیز قدر مقام معظم رهبری را دانست.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند:نسل جوان و امیدهای آینده بدانند که اگر دینداری را بر مبنای فارغ التحصیلان حوزه جعفری که بر محور سنت و اهل بیت (ع) استوار است، دریافت کنید و نه بر مبنای فلان مکتب و فلان ایسم و عرفان های کاذب، به جرگه دینداران بپیوندید؛ اگر کوه های سر به فلک رسیده متلاشی شوند اما انسان تربیت شده بر اساس کتاب، سنت و مکتب جعفری جابجا نمی شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به شرایط وقت امام صادق (ع) اشاره و خاطرنشان کردند: در آن شرایط بحران سیاسی از یک سو و دعوای بنی امیه و بنی عباس از سوی دیگر فرصتی طلایی برای امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فراهم کرد.

معاون جامعه مدرسین، وجود مکاتب فقهی مختلف، جریان انحرافی، مظاهر عیاشی در دستگاه خلافت آن روز را  از جمله دیگر ویژگی هایی عصر امام صادق (ع) بیان کردند و فرمودند: همه اینها سبب مواجهه امام صادق (ع) با فضایی سنگین شد و لذا این امام عزیز حوزه درس تشکیل داد چرا که شرایط به گونه ای بود که علاوه بر ضرورت حضور خود امام باید شاگردان چیره دستی نیز تربیت می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام صادق (ع) در دو سطح عموم و خواص عمل کرد، اظهار کردند:در سطح عموم جامعه امام در جهت شایسته سازی و تأثیرگذاری روی افکار عمومی جامعه و در گام دوم نیز به نخبه پروری و تربیت شخصیت های متخصص در عرصه های علمی اقدام کرد.

ایشان با اشاره به رونق مباحث در همه زمینه های علمی در زمان امام صادق (ع)، ادامه دادند: در زمان ایشان حلقه های علمی به قدری گسترش یافت که از هر گوشه قال الباقر (ع)و قال الصادق (ع)بلند بود و رهبران این چهار مذهبی که در اسلام وجود دارد نیز یا به مستقیم یا غیرمستقیم شاگرد امام صادق (ع) بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عملکرد امام صادق (ع)در دینی کردن فضای جامعه در آن زمان و ایستادگی ایشان در مقابل جریانات مختلف به وجود آمده، تصریح کردند: در حال حاضر نیز اگر در گوشه و کنار جهان نیز شبهاتی علیه اسلام وجود دارد این وظیفه علما و بزرگان ماست که در مقابل این شبهات پاسخ دهند و همانگونه که امام صادق (ع) شخصا وارد شدند، آنها نیز عمل کنند.

ایشان با اشاره به حساسیت امام صادق (ع)به وضعیت شیعیان در جامعه، خاطرنشان کردند:امام صادق (ع) مشکلات روزمره شیعه را رصد می کند که شیعه دچار بحران نشود و معتقد است که شیعه باید زینت اهل بیت (ع) باشد نباید زمینه آبروریزی را برای جامعه و اهل بیت (ع) ایجاد کند.

Please publish modules in offcanvas position.