برای آموزش زبان به طلاب فرصت سوزی کردیم/ زبان آموزی در حوزه فرهنگ سازی شود94/11/11

http://bushehri.net/images/GHODOSI/4141/IMG13175984.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در اولین هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی مرکز زبان حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد با بیان این که تحول در حوزه جزء معیارهای اصلی ماست به اهمیت یادگیری زبان عربی اشاره کردند و  فرمودند: اگر ندانیم  رسالت حوزه چیست، تمام تلاش ما در این مسیر بی هدف خواهد بود، تدریس و تحقیق در زمینه های مختلف تماما الی کلمةالله است و تمام کسانی که به ظاهر تدریس یک کتاب فقهی ساده را انجام می دهند، در واقع تبلیغ دین اسلام را می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی خاطر نشان کردند: مخاطب پیام رهبری، تنها جوانان اروپا و آمریکا نیستند؛ بلکه ما نیز مخاطب هستیم که حوزه های علمیه چه ساز و کاری تدارک دیده اند تا پیام دین در جهان ترویج و تبلیغ  شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: در این زمینه نیاز به نوشتن کتاب برای گروه های مختلف سنی داریم و از زمان نوشته شدن اولین نامه رهبری باید تمام پژوهشگاه های ما فعال می شدند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: مبلغ ما باید مطابق با ادبیات مخاطب سخن گوید، ولی گاهی اساتید ما طبق نیاز با مخاطب نمی توانند سخن بگویند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: توقع ما از دست اندرکاران امور این است که همت بالایی را صرف فرهنگ سازی این مسئله در حوزه های علمیه داشته باشند به حدی که هر کسی که وارد آموزش زبان عربی نشود احساس کند چیزی را از دست داده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت مکالمه زبان عربی بیان داشتند: اگر لازم است باید اردوهایی به کشور های عربی ایجاد کرد تا طلابی که به آموزش زبان عربی علاقه مند نیستند میزان اهمیت این مسئله را درک کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان افزودند: ما 37سال فرصت را از دست دادیم و اگر از ابتدای انقلاب، آموزش زبان را آغاز می کردیم، امروز تمام مراکز حوزوی از طلابی که مسلط به زبان عربی هستند پر بود.

Please publish modules in offcanvas position.