برخورد خشن با مردم آنها را از اسلام دور می کند95/02/15

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/34/34/IMG17151987.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: اگر پیامبر(ص) با آن جامعه خشن، برخورد نامناسب می کرد، مردم نه تنها جذب اسلام نمی شدند، بلکه از اطراف او هم پراکنده می شدند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح امروز در دیدار فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه بوشهر و هئیت همراه  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد با بیان اینکه در آستانه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) قرار داریم فرمودند: یکی از سؤالاتی که درباره بعثت پیامبر(ص) مطرح می شود این است که رمز و راز بعثت چه بود که توانست در سطح جهان نور اسلام را گسترش دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشتند: پیامبر(ص) زمانی به بعثت رسیدند که قتل و غارت و جنایت طبیعی بود اخلاق و احکام حاکم نبود و فضا، فضای نادانی و جهالت بود.

امام جمعه قم بیان داشتند: پیامبر(ص) از طریق عنصر هدایت قرآن توانست دلها را آرام و جذب اسلام کند و این نقش  کلیدی قرآن در هدایت بشر است.

عضو خبرگان رهبری افزودند: عنصر دوم پیامبر(ص) اخلاق است این درس بزرگ برای امت اسلامی است و قرآن هم او را به خاطر اخلاق می ستاید« ای پیامبر(ص) به خاطر اخلاق بزرگ هستی»».

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان ساختند: اگر پیامبر(ص) با این جامعه خشن برخورد نامناسب می کرد، مردم نه تنها جذب اسلام نمی شدند، بلکه از اطراف او هم پراکنده می شدند.

ایشان افزودند: نقش اخلاق  در زندگی بی بدیل است. احترام به دیگران داشتن تواضع و رفتار مناسب،  می تواند خیلی کار ساز باشد، کسی که با دیگران رفتار مناسب دارد و مسئولیت پذیر است می تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزودند: پیامبر(ص)  فرمودند، برای کسانی که با تو زندگی می کنند با آنها با مهربانی برخورد کن در این صورت خدا هم با تو به مهربانی برخورد خواهد کرد و توجه خواهد داشت هر چه انسان برخورد نامناسب با مردم داشته باشد در جلب رضایت و رحمت خدا هم ناموفق خواهد بود.

امام جمعه قم ابراز داشتند: کار حفاظت بسیار سخت، پر استرس و مشکل،اما این سختی کار نباید تأثیر در اخلاق و برخورد شما بگذارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به جایگاه و عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کردند و بیان داشتند: حضرت فاطمه معصومه(س) کرامت زیادی دارد و خیلی از بزرگان از این بانوا حاجت و شفاعت گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: این بانوای با کرامت، حتی جوان اروپایی را هم شِفا داد؛ این بزرگی و عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) است، نباید از این فرصت  و حضور در شهر کریمه اهل بیت(ع) گذشت.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم عنوان کردند: اگر اهل بیت(ع) به زندگی ما توجه می کنند، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد، ولی این امر زمانی اتفاق می افتد که از اهل بیت(ع) غافل نشویم و به وظیفه خود نسبت به این خاندان آشنا باشیم.

Please publish modules in offcanvas position.