برخي برنامه‌هاي صدا و سيما متاثر از فرهنگ غربي است92/08/01

http://www.bushehri.net/images/s6.jpgعضو خبرگان رهبري به برنامه هاي مختلف صداوسيما اشاره کردند و فرمودند: رسانه ملي در روز عرفه به معرفت شناسي اهل بيت(ع) مي‌پردازد، اما در برنامه‌هاي ديگري شاهد فضاي متاثر از فرهنگ غربي هستيم و همين فضاها وارد زندگي ما مي‌شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،  تبيين سبک زندگي اسلامي را نياز جامعه امروز دانسته و ابراز داشتند: آن چه که اهل بيت(ع) به عنوان اسلام مطرح کرده اند را بايد به عنوان اصل در زندگي قرار دهيم.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که رفتارهاي ما بايد ميوه و ثمره آموزه هاي اعتقادي باشد، اظهار داشتند: ميان اعتقادات و رفتارها نبايد فاصله زيادي باشد.
ایشان تصريح کردند: اکثر ما اعتقادات خوبي داريم، اما سبک زندگي و رفتارها در جامعه با باورهاي توحيدي ما سازگاري ندارد.

امام جمعه قم با تاکيد بر اين که فرهنگ جامعه متشکل از باور، افکار و رفتارها است، ابراز داشتند: اگر سبک زندگي صديقه کبري به عنوان بانوي کامل در جامعه مطرح بود، امروز شاهد رفتارها و باورهاي ديني مناسبي بوديم.

عضو خبرگان رهبري با بيان اين که برخي افراد گوش شنيدن سيره معصومين(ع) را ندارند، اظهار داشتند: مسئوليت پذيري، زهد، عبادت و عدم اسراف حضرت زهرا(س) الگوي مناسبي براي جامعه است.

ایشان با اشاره به اين که سبک زندگي امروز ما در نوع رفتار، آداب و رسوم ها، منطبق با اصول اسلامي نيست، تصريح کردند: نمي شود گاهي شعائر اسلامي را پذيرفت و گاهي از آن ها شانه خالي کرد، تداوم اين رويکرد با دين داري در تناقض است.

مدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اين که حضرت زهرا(س) از جايگاه رفيع و بلندي از منظر ائمه معصومين(ع) برخودار است، ابراز داشتند: حضرت زهرا(س) دختر، همسر، مادر و مجاهده نمونه اي بوده است.

توجه به احترام به والدين

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با تاکيد بر اين که بايد دختراني در جامعه تربيت شوند که در آرمان و اهداف مقدس پدر و مادر شريک باشند، تصريح کردند: فرزندان ما بايد در سبک زندگي اسلامي، احترام به والدين را مورد توجه قرار دهند و والدين نيز بايد فرزندان خود را از دوران کودکي، افرادي مسئوليت پذير تربيت کنند.

ایشان با بيان اين که حضرت زهرا(س) در ترويج علم و دانش احساس مسئوليت مي کرد، ابراز داشتند: در جامعه ديني ما بايد علم و دانش ترويج يابد و براي انتقال به دانش نبايد بخل ورزيده شود.

امام جمعه قم با تاکيد بر اينکه حضرت زهرا(س) تحميل و تکلفي در زندگي براي حضرت علي(ع) ايجاد نمي کرد، تصريح کردند: همسران امروز بايد يکديگر را درک کنند و از تکلفات ناپسنديده و اضافي بر حذر باشند.

ایشان با اشاره به اين که زن و شوهر بايد مايه آرامش و تسکين يکديگر باشند، نه اين که جنگ اعصاب براي يکديگر به وجود آورند، ابراز داشتند: بايد آرامش، خداشناسي و عبادت را از حضرت زهرا(س) الگوبرداري کنيم.

Please publish modules in offcanvas position.