برخی مدارس علمیه در خانه‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند 92/11/05

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2024.jpegآیت‌الله حسینی بوشهری فرمودند: گسترش حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد و علاقه به علم و تحصیلات دینی برای بسیاری افراد دغدغه‌ای جدی است ولی برخی مدارس علمیه ما در خانه‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری آزمون برای ورود طلاب جدید به حوزه‌های علمیه اظهار داشتند: آزمون امسال هم مانند گذشته با ثبت‌نام داوطلبان و علاقه‌مندان آغاز شده و 29 فروردین امسال به صورت متمرکز و سراسری برگزار خواهد شد.

ایشان افزودند: زمان ثبت نام در این آزمون که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود از یکم بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت ضمن اینکه برخی مدارس علمیه در شهرهای مختلف نیز بخشی را برای ثبت نام اختصاص داده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر تربیت طلابی که بتوانند پاسخگوی نیازهای دینی مردم باشند خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام هر روز تبلیغات و شبهه‌افکنی‌های خود را بیشتر می‌کنند، به همین دلیل در صدد هستیم با تربیت طلابی کارآزموده و اهل علم و معرفت، مقابله علمی با هجمه‌های آنها را بیشتر کرده و مردم را از طوفان‌های تبلیغاتی مسموم آنها مصون نگاه داریم.

ایشان ادامه دادند: روحانیون و کسانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند در هدایت جامعه دارای نقش مهمی هستند بنابراین جدیت در تحصیل باید اولویت کاری آنها باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به افزایش علاقه‌مندان به ورود حوزه‌های علمیه در هر سال خاطرنشان کرد: پذیرش در حوزه هم به دو صورت است؛ دوره‌های بلند مدت که شامل سطوح یک تا چهار می‌شود و همچنین دوره‌های کوتاه مدت یا همان سفیران هدایت که پنج ساله است.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی ویژه‌ای باشند اظهار داشتند: صلاحیت‌های اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی در اولویت پذیرش قرار دارد؛ تابعیت جمهوری اسلامی و سلامت جسمانی و روانی هم جزو شروط پذیرش در حوزه‌ها هستند ولی نکته اساسی اینجاست که تحصیل علوم دینی محدودیت ندارد و هر کس می‌تواند وارد این حیطه شود ولی برای تحصیلات رسمی و اعزام مبلغان نیازمند افرادی هستیم که بتوانند با حداکثر توان خود ارتباط با مردم را محقق کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم داشتن شرایط لازم توسط مدارس برای اعطای مجوز پذیرش طلبه جدید افزودند: هنوز فاصله زیادی با اهداف پیش بینی شده در زمینه تربیت محصلان علوم دینی داریم و زیرساخت‌های حوزه‌ها با دانشگاه‌های کشور قابل مقایسه نیست زیرا در دانشگاه‌ها بحث از پذیرش میلیونی دانشجو می‌شود.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با بیان اینکه گسترش حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد عنوان داشتند: علاقه به علم و تحصیلات دینی برای بسیاری افراد دغدغه‌ای جدی است ولی برخی مدارس علمیه ما در خانه‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.