بررسی 17 مورد مشکلات مردم خارگ با حضور آیت الله حسینی بوشهری 93/05/27

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/11.jpgنماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ارائه یک بسته جامع برای حل مشکلات خارگ تاکید کردند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» در دیدار با مسئولان خارگ اظهار کردند: اگر در جزیره خارگ سالی دو کار انجام می‌شد، امروز شاهد مشکلات این جزیره نبودیم و این یعنی که باید کار را تا هنگام انجام آن پیگیری کرد.
ایشان افزودند: خوشبختانه رویکرد مثبتی امروز آغاز شده است و تلاش‌های فرماندار بوشهر این را نشان می‌دهد، سهم استان و توجه به این جزیره تاکنون بسیار کم بوده و امیدوارم با همکاری نفت، این مشکلات برطرف شود تا دیگر عزیزان ما در آموزش و پرورش نگران مدارس فرسوده خود نباشند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به مشکلات خارگ تصریح کردند: بیش از 17 مورد مشکل در خارگ بیان شد که مطالبات شهرداری از عوارضات قانونی، حق آلایندگی، مشکلات فرهنگی، اشتغال جوانان، مسکن مهر، اسناد مالکیت، منازل مسکونی، ارزش افزوده، آلودگی صیدگاه‌های ماهی، استقرار آبفا، فرمانداری ویژه، طرح جامع شهری، بازسازی مدارس خارگ، اختصاص اعتبارات، بیمارستان و مشکلات درمانی، ایجاد جاذبه و انگیزه برای حضور کارکنان، از جمله این مشکلات بوده است.
ایشان خاطرنشان کردند: حضور بخش خصوصی و حل مشکل کشتی و تقبل پیش خرید 200 صندلی توسط پایانه‌ها، گام مثبتی برای حل مشکلات بود و باید نتیجه این جلسات برای مردم ملموس باشد و اگر همت باشد، همه این مشکلات رفع خواهد شد و امیدوارم تا پایان سال 93 برخی از این مشکلات حل شود.
آیت الله حسینی‌بوشهری عنوان کردند: گاهی یک امضاء بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و این نعمتی است که خداوند به یک مسئول داده و باید از آن برای مردم استفاده کند، باید بسته جامعی برای خارگ تدارک دیده شود و نه تنها برای 5 سال آینده، که برای تمام سال‌ها و طی برنامه‌های 5 ساله اول، دوم و سوم، و همینطور تا حل کامل مشکلات خارگ ادامه یابد، نظر خواهی شود و هم سریع‌تر و هم جامع‌تر محقق شود و بعدها بگوییم این مشکلات مطرح و حل شد.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: مسئولان استان باید در سال مرتباً حضور یابند و پیگیر این مشکلات باشند تا حل شود و هر بار مصوبات سفرهای گذشته را بررسی کنند و باید سعی کنیم این مشکلات را گره‌گشایی کنیم.

Please publish modules in offcanvas position.