بزرگترین سرمایه برای دولت جلب اعتماد بزرگان حوزه است93/02/21

http://bushehri.net/images/zamanmmm/11.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: جلب اعتماد علماء و بزرگان حوزه ، بزرگترین سرمایه برای دولت است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر شنبه در دیدار حجت الاسلام داود نمازی  مشاور وزیرکشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت افزودند: دولت می تواند از این سرمایه برای بهبود امور بهره مند شود.

ایشان در مورد ضرورت رابطه بین دولت و روحانیت بیان داشتند: گرچه دولت، یک دولت اسلامی است و طبعا اهداف دینی را دنبال می کند اما همواره این نیاز احساس می شود که چه در سطح ریاست جمهوری و چه در سطح وزیر کشور که حیطه کاری گسترده ای دارد با مراجع تقلید و روحانیت و حوزه های علمیه ارتباط خوبی وجود داشته باشد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تاکید کردند: آنچه که مربوط به رابطه بین وزیر کشور و علما و روحانیت و حوزه های علمیه است، کار بسیار مهمی است و تقریبا بخش قابل توجهی از نیازهایی که برای ایجاد ارتباط با دولت وجود دارد از طریق وزارت کشور انجام می شود.

آیت الله حسینی بوشهری به مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت توصیه کردند که در انتقال درست مفاهیم و مطالب علما و مسئولان کشور اهتمام جدی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در توصیه دیگری بیان کردند: اگر بخواهید در جایگاهی که منصوب شده اید در رسانه های جمعی بدون تحقیق و بررسی مطلبی را بیان کنید و موضع صرف طرفدارانه از دولت و وزارت کشور داشته باشید، تصور روحانیت و علما این خواهد بود که شما یک طرفه قضاوت می کنید، بنابراین سعی کنید با سعه صدر به دنبال ایجاد همدلی باشید.

ایشان تاکید کردند: البته چنانچه وقتی شما مطالبی را از جانب علما به مسئولان وزارت کشور منتقل می کنید آنها هم باید ترتیب اثر بدهند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: گاهی ممکن است مطلبی را منتقل کنید که شخص وزیر در آن مسئله ورود پیدا کند و مسئله حل شود ولی گاهی برخی صحبت ها خواسته یا ناخواسته در بین علما و روحانیت آثار منفی بر جای می گذارد، در این موارد اگر نیاز باشد باید عذرخواهی شود، چرا که فرهنگ عذرخواهی در بهبود روابط و برگرداندن اعتماد بسیار تاثیرگذار است.

ایشان تاکید کردند: تا زمانی که این ویژگی مهم وجود داشته باشد کارها به خوبی پیش می رود و علما نظرها و توصیه های خیرخواهانه خودشان را بیان می کنند اما وقتی چند بار حرفی زده شود و اتفاقی در وزارت کشور یا دولت نیفتد، قطعا رغبتی برای بیان نظرها وجود نخواهد داشت.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزودند: اگر جلب اعتماد علما و روحانیت صورت گیرد، علما هم مطالب مورد نظرشان را بیان می کنند و در جای خودش هم بجا حمایت خواهند کرد.

Please publish modules in offcanvas position.