بزرگداشت آيت الله بهبهاني در کربلا برگزار شد94/05/12

http://bushehri.net/images/2500/200/IMG20554434.JPGکنگره بين المللي بزرگداشت آيت الله العظمي وحيد بهبهاني با حضور عالمان حوزه علميه قم بخصوص با حضور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه کشور به مدت دو روز در کربلاي معلي برگزار می شود.

دیروز اولین روز این همایش برگزار شد و صحن مطهر حسینی در شهر مقدس کربلا شاهد برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت آیت‎الله وحید بهبهانی بود که نخبگان و شخصیت های دینی و دانشگاهی و علمی بیش از بیست کشور جهان از جمله ایران در آن شرکت داشتند.

در مراسم افتتاحيه حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي توليت عتبه حسيني، حجت الاسلام سيد علاء الدين موسوي رئيس ديوان وقف شيعه عراق و آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور به ايراد سخنراني  پرداختند.

گفتنی است: اين مجتهد فقيد تا سن سي سالگي علوم حوزوي را در اصفهان فرا گرفت و براي کسب بهره از اساتيد برجسته حوزه علميه نجف به اين شهر هجرت کرد و توانست مدارج عالي علوم اسلامي را طي کند و مجدد به بهبهان بازگردد ايشان در نجف و بهبهان در برابر نظريه‌هاي اخباري گري مي‌ايستاد و آراء آنان را مورد نقد قرار مي‌داد و در اين راستا کتاب الاجتهاد و الاخبار را که نوعي دفاعيه از مسلک اجتهاد است را تأليف کرد.

Please publish modules in offcanvas position.