بعثت و عاشورا همواره ماندگارند 92/08/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/boshehri_l92llll_168651.jpgعضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در تهران فرمودند: عاشورا امتداد بعثت بوده و همانگونه که بعثت ماندگار است، عاشورا هم در تمام اعصار و قرون ماندگار خواهد ماند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیرحوزه‌های علمیه سراسرکشور در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، الگو پذیری ازنقش آفرینان بزرگ را یکی از راه‌های رسیدن جوامع بشری به اهداف و آرمان‌های بزرگ توصیف کردند و اظهار داشتند: درقرآن کریم بارها نام بسیاری از پیامبران و انبیاء مکرم الهی هم چون نوح(ع)، ابراهیم(ع)،موسی(ع)،عیسی(ع) و حضرت محمد(ص)، همراه با شرح زندگی و سیره ایشان آورده شده و فلسفه آن نیز الهام و درس گرفتن بشر و سر مشق گرفتن او از رفتار و منش برگزیدگان الهی است.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري، امام حسین(ع) را آزاد مرد تاریخ بشریت نامیدند  و افزودند: امام(ع) به کسی از همراهانش که به دلیل وابستگی به زن و فرزندانش و ترس از مرگ قصد کرد ایشان را ترک نماید فرمودند: آیا مرکبی برای بازگشت داری یا برایت فراهم کنم؟ این آزادمردی حسین(ع) است و درجای جای حرکت امام برای کسانی که اهل تأمل، تفکر و مطالعه هستند از این گونه درس‌های آزادگی و مردانگی فراوان نهفته است.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در بیان دنباله روی امام راحل(ره) از سیره امام حسین(ع) بیان داشتند: آن روزهای تبعید که دولت‌های عراق و کویت امام خمینی(ره) را به کشورشان راه ندادند امام(ره) فرمود: اگرهیچ جا مرا راه ندهند یک کشتی اجاره می‌کنم و ازاین جا به آن جا می‌روم اما هرگز از هدفم دست برنمی‎دارم. این امام خمینی(ره) همان فرزند امام حسین(ع) و ادامه دهنده راه اوست. در جایی امام حسین(ع) جمله‌ای دارند که می‌فرمایند ما براساس تکلیف خود عمل می‌کنیم حال اگر کشته هم شویم بازپیروزیم و این تکلیف گرایی هم از ویژگی‌های امام راحل(ره) بود.

Please publish modules in offcanvas position.