بعثت؛ تغییر مسیر انسان از جهالت به سعادت 93/03/07

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2028.jpegبعثت پیامبر نقطه عطف زندگی بشر است که مسیر او را از گمراهی و جهالت به سوی سعادت و کمال تغییر داد. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در جشن بزرگ مبعث که در آستان حضرت هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و با حضور پرشور زائران و مجاوران این آستان برگزار شد، با تبریک مبعث رسول گرامی اسلام ، به تبیین ارمغان و رهاورد بعثت انبیا الهی و مخصوصا پیامبر خاتم از منظر قرآن کریم پرداختند و اظهارداشتند:خداوند متعال هرگاه موجودی را آفریده بر اساس مقتضای حکمت الهی ،نیازهای او را نیز در نظر گرفته و برآورده می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، افزودند: انسان اشرف مخلوقات بوده و بی شک خداوند برای چنین موجودی برنامه کامل زندگی را در نظر گرفته است ، از آنجا که انسان موجودی با اختیار است لذا در معرض گمراهی قرار دارد.

ایشان تصریح کردند: خداوند برای این که مسیر زندگی انسان را مشخص نماید، انبیاء الهی را مبعوث کرد تا راهنمای انسان در زندگی شده و خطای بشر را به او گوشزد نمایند و در مواقعی هم که مسیر درست را می پیماید، به او اطمینان خاطر بدهد تا با ایمان قوی به مسیرش ادامه دهد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور، در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، سه بار واژه منت را به کار برده است، ابرازداشتند: وقتی خداوند از واژه منت استفاده می‎کند اشاره به نعمت بزرگی دارد که بر انسان عطا شده است، اولین این نعمت که خداوند از آن به عنوان منت بر بشر یاد کرده در رابطه با اسلام است؛ اینکه خداوند با فرستادن اسلام مسیر سعادت را در پیش روی انسان قرار داده است. «يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُل لَّا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُم بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ» از اين كه اسلام آورده‏‏‎اند بر تو منت می‎نهند بگو بر من از اسلام ‏آوردنتان منت مگذاريد بلكه [اين] خداست كه با هدايت ‏كردن شما به ايمان بر شما منت می‎گذارد اگر راستگو باشيد. ( الحجرات 17)

Please publish modules in offcanvas position.