بعد از برجام هم می گویند همه گزینه ها روی میز است/ قدردان ایثارگری شهدا باشیم94/08/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2018.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» در مراسمی در مصلای الغدیر شهر جدید پردیس استان تهران فرمودند: اگر امروز دین مردم حفظ شده و مساجد و حسینیه ها باقی مانده و ما اهل راز و نیاز با خدا هستیم، به خاطر اخلاص همین عالمان دینی است که با رفتار و گفتارشان مردم را در راه دین نگه داشتند، جامعه امروز نیز به چنین علمایی نیاز دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام پنجم شیعیان در خصوص جایگاه علما، افزودند: امام باقر(ع) می‎فرماید «عالمی که در جامعه نقش آفرین و تاثیر گذار است، مقام او بالاتر از هفتاد هزار عابد است»؛ ما از این علما بسیار داریم و نمونه بارز آن آیت الله العظمی  خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب می باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه اضافه کردند: آیت الله میرزای شیرازی بعد از دادن حکم تحریم تنباکو، شروع به گریه می کنند، وقتی که به ایشان می گویند برای چه گریه می کنید، پاسخ می دهند که تا دیروز دشمنان اسلام جایگاه و تاثیر یک عالم را نشناخته بودند، ولی امروز ما باید آماده باشیم و درمقابل توطئه ها بایستیم و نقشه های آنها را خنثی کنیم.

امام جمعه قم تصریح کردند: ما یاد شهیدان را گرامی می‎داریم تا دچار غفلت نشویم و تهدیدات دشمن را فراموش نکنیم و با یادآوری آرمان های شهدا، از حالت غفلت بیرون بیاییم و خاطرات دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: ما مورد تهدید و تحریم هستیم و بعد از برجام  هم می گویند همه گزینه ها روی میز است!!. دشمنان پیوسته با ما در حال جنگند و قرآن می فرماید آنها می خواهند که شما را از ارزش ها و عشق و علاقه به مکتب جدا کنند و حرفی از نماز، قرآن و حجاب و معنویت نباشد، لذا هرچند امروز دفاع مقدس تمام شده، ولی همه ما در برابر دشمنان ایستادگی می کنیم و این مهم از برکات تکریم شهداست.

ایشان با تشریح مطلب چهارم در باب فضیلت شرکت در مراسم گرامیداشت شهدا فرمودند: تعدادی از افراد جامعه دوران دفاع مقدس را درک کرده اند، اما نسل جوان، آن دوران را ندیده و این مراسم ها نوعی انتقال فرهنگ است، تا جوانان بدانند که آرمان شهیدان چه بوده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شدند: آن روز ما در مرزهای کشور می جنگیدیم، ولی امروز این مرزها به خانه هایمان رسیده است. آن روز گلوله سینه های رزمندگان مان را می درید، ولی امروز همان گلوله ایمان جوانان ما را نشانه رفته است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان روایتی از امیرالمومنین(ع) درباره ضرورت پیروی ازسیره شهدا، عنوان کردند: شهدا جان خود را فدا کردند تا اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت(ع) حفظ شود، لذا باید همواره قدردان ایثارگری شهدا باشیم.

Please publish modules in offcanvas position.