تاکيد مدير حوزه های علمیه کشور بر رسيدگي به سالمندان94/05/09

http://bushehri.net/images/01/20/111111111/IMG13354270.jpgعضو خبرگان رهبري با تقدير از خانواده‌هايي که فرزندان معلول و سالمندان را در خانه خود نگهداري و مراقبت مي‌کنند، فرمودند: بهزيستي کاري خدا پسند انجام مي‌دهد که خانواده‌ها را ترغيب به نگهداري معلولان و سالمندان در خانواده‌ها مي‌کند و هزينه نگهداري در مراکز را به خود آنان بازمي‌گرداند؛ چرا که در اين صورت افراد معلول و سالمند خلأ عاطفي را کمتر حس مي‌کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شب گذشته در مراسم افتتاحيه مجتمع خدمات بهزيستي پرديسان در سخناني از تلاش و همت دست اندرکاران اين امر قدرداني کردند و آن را جزء باقيات و صالحات برشمردند.

ایشان اظهار داشتند: توصيه دين اسلام به مسلمانان، حرکت به سمت انجام فعاليت هاي ماندگار مي‎باشد.

مدير حوزه هاي علميه کشور ابراز داشتند: همدردي با نيازمندان و محرومان از ويژگي‌هاي مومنان و مورد تأکيد دين مبين اسلام مي‎باشد.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان ساختند: انسان بايد روحيه گذشت و ايثار را در خود احيا کند و در راستاي رفع مشکلات ديگران از هيچ گونه کوششي دريغ نورزد؛ چراکه امروز جامعه ما به اين روحيه نيازمند است.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تقدير از خانواده‌هايي که فرزندان معلول و سالمندان را در خانه خود نگهداري و مراقبت مي‌کنند، تصريح کردند: بهزيستي کاري خدا پسند انجام مي‌دهد که خانواده‌ها را ترغيب به نگهداري معلولان و سالمندان در خانواده‌ها مي‌کند و هزينه نگهداري در مراکز را به خود آنان بازمي‌گرداند؛ چرا که در اين صورت افراد معلول و سالمند خلأ عاطفي را کمتر حس مي‌کنند.

آيت الله حسيني بوشهري يادآور شدند: در دين مبين اسلام آمده که مسلمان برادر مسلمان و چشم و آئينه تمام نماي همديگر هستند و اين روحيه امروز بايد در جامعه اسلامي پابرجا باشد.

ایشان خطاب به استاندار جديد قم که در اين مراسم حضور داشت اظهار داشتند: تلاش کنيد تا استان قم در رسيدگي به محرومين و دستگيري از نيازمندان در کشور الگو باشد و روحانيت و حوزه‌هاي علميه در اين زمينه يار و ياور مسئولان خواهند بود.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور، کار سازمان بهزيستي و کميته امداد را بسيار خطير و با ارزش خواندند و افزودند: همه مسئولان، خيرين و اقشار گوناگون مردم مي‌بايست در برخورد با نيازمندان هر آنچه که از دستشان بر مي‌آيد انجام داده و با روي خوش با آنان برخورد کنند.

Please publish modules in offcanvas position.