تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر استفاده از هنر در تبلیغ دین 92/06/26

http://h-bushehri.ir/images/busshehri/zaman%2012.jpegمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار هنر در ترویج دین، فرمودند: فعالیت در عرصه های هنری، در راستای ترویج آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) عبادت محسوب می‏شود. 

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر دیروز در دیدار مسئولین مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، فضای فعالیت روحانیت و رسالت این قشر را تأثیرگذاری در جامعه و خط‌دهی به نخبگان دانستند و فرمودند: در زمینه فعالیت های فرهنگی الزامی وجود ندارد که طلاب مباشر در این امور باشند، بلکه در فضای روحانیت، جهت‌دهی و تأثیرگذاری، از اولویت‌های مهم به شمار می‏آید.

ایشان با تاکید بر استفاده از ابزار هنر در ترویج دین، افزودند: همان‌گونه که کارهایی که به صلاح فرد و جامعه است، در زمره عبادات قرار دارد، فعالیت و نقش آفرینی در عرصه‌های هنری در راستای ترویج آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) نیز عبادت محسوب می‏شود.

عضو خبرگان رهبری، استفاده از مجموعه‌های هنری و دست اندرکاران سینمایی را بسیار مطلوب توصیف کردند و ابراز داشتند: یکی از فعالیت های مهمی که دفتر تبلیغات می‏تواند انجام دهد، استفاده از مجموعه‌های هنری و دست‏اندرکاران سینمایی است تا با استفاده از اساتید مجرب، بتوانند تعالیم برخاسته از حوزه را ترویج کنند.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به آفات راه‌یابی طلاب به طور مستقیم در امور هنری و اقدام به فعالیت در این زمینه‌ها  فرمودند: یکی از معایب، مباشرت طلاب در زمینه‌های هنری و ورود آنها به عنوان هنرمند، جدایی از درس و بحث است که با آموزه‌ها و رسالت طلبگی منافات دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی از زمان شروع به کار تاکنون، به نوآوری، جدیت و خلاقیت معروف بوده و هست، افزودند: این دفتر به واسطه فراغ بال بیشتر در کارها، توانسته است که به عنوان مجموعه ای برخاسته از حوزه، خلأ های موجود را پر کند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز، ایجاد زمینه برای شکوفایی طلاب و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل است که این امر به خوبی در این مرکز در جریان است.

امام جمعه قم همچنین بر ضرورت تربیت کارشناس هنری توسط دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کردند و فرمودند: یکی دیگر از وظائف مهم این دفتر، تربیت کارشناسانی است که بتوانند با جهت دهی درست و صحیح، در جامعه، تأثیرگذاری مناسب را  داشته باشند

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام علی کمساری، رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: برگزاری جشنواره‌‏های شعر، فیلم و عکس اشراق از جمله فعالیت‌های مهم این مرکز می‌باشد که با استقبال بسیاری از طلاب مواجه شده است.

Please publish modules in offcanvas position.