تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر عدم افزایش قیمت چاپ و نشر کتاب 92/11/12

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2055.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند: نباید این موضوع در جامعه شنیده شود که یک ناشر به دلیل مشکلات مالی ورشکست شده و قیمت کاغذ و چاپ در جامعه افزایش پیدا کرده است، دولت باید به این موضوعات رسیدگی کند.

 آیت‌الله حسینی بوشهری در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) سخن می‌گفتند، با اشاره به اهمیت حضور در این نشست علمی و پژوهشی اظهار کردند: برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی تاثیر بسیار زیادی در انگیزه و اراده جوانان و طلاب دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید هرسال باید گام بالاتری برداشته شود، افزودند: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی نیاز‌های جامعه و حتی نیازهای جامعه جهانی را برآورده کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با ارائه کردن‌ این موضوع که وضع کتاب در حوزه باید بررسی شود، تصریح کردند: این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد که شرایط کنونی با شرایط گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده و حتی شرایط جهانی و نیاز‌ها تغییر پیدا کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کردند: باید همیشه نقطه پیشرفت در حوزه‌های علمیه مطرح شود و این موضوع باید در کنار نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جهانی دیده شود زیرا اگر تنها به بحث طلبگی طبق روال گذشته بپردازیم نمی‌توانیم این نیاز‌ها را پاسخ دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه حجت بر جامعه امروز ما تمام شده است، خاطرنشان کردند: با توجه به امکانات بسیار زیادی از جمله کتابخانه‌های بسیار پر محتوا و امکانات فضای سایبری که برای ما وجود دارد باید شرایط را به پیشرفت جامعه حوزه سوق دهد نه اینکه شرایط ما نسبت به سال گذشته تغییر پیدا نکند.

 

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تصریح کردند: قبل از انقلاب این دسترسی امکان پذیر نبود و بسیاری از کتاب‌ها چاپ نشده بود، دسترسی به این کتاب‌ها بسیار سخت بود و حتی یک عالم برای دسترسی به یک کتاب باید روزهای بسیار زیادی را سپری می‌کرد.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري عنوان کردند: برخی از اعراب عنوان می‌کنند که ایرانی‌ها برای ما کتاب فقه قرآنی می‌نویسنند و این نشان دهنده ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی در جامعه است، نباید  این موضوع در جامعه شنیده شود که یک ناشر به دلیل مشکلات مالی ورشکست شده و قیمت کاغذ و چاپ در جامعه افزایش پیدا کرده است، دولت باید به این موضوعات رسیدگی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه بسیاری بزرگان حوزه‌های علمیه در این نشست حضور پیدا کرده‌اند،عنوان کردند: این برنامه هرساله با کمک همکاران و ارزیابان خود ما را از یک دوره به دوره دیگر منتقل می‌کنند و این مهم‌ترین رویکرد حوزه‌های علمیه است.

Please publish modules in offcanvas position.