تفاوت امتحانات الهي با امتحانات بشري94/04/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%202.jpegمدير حوزه‌هاي علميه کشور فرمودند: تفاوت امتحانات بشري با امتحانات الهي در اين است که در امتحانات بشري قرنطينه درست مي‌کنند تا سؤال‌ها لو نرود، ولي خداوند سؤالات خود را در اختيار همه قرار داده است به شرط اينکه انسان خودش را آماده پاسخ کند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه، در ادامه تفسير دعاي مکارم اخلاق صحيفه سجاديه اظهار کردند: حضرت امام سجاد(ع) پس از صلوات بر محمد و آل محمد خواسته ديگري را مطرح مي‌کنند و مي‌فرمايند "اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاكْفِنى ما يَشْغَلُنِى الاْهْتِمامُ بِهِ" "بارخدايا بر محمد و آلش درود فرست، و گره هر كارى كه فكرش مرا به خود مشغول داشته بگشاى"

ایشان بیان داشتند: معناي کلمه «کفايه» که از واژه «واکفني» استفاده مي‌شود هر جا به کار رود به اين معنا است که شخصي جايگزين شخص ديگري در انجام يک کار مهم مي‌شود.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور بيان کردند: آدم‌هاي بزرگ و کساني که وقتشان ارزشمند است، اگر اين دعا براي آنها برآورده شود خداوند زمينه را به گونه‌اي فراهم مي‌کند که بدون اينکه وقتي صرف کنند کارها انجام مي‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بيان اينکه بر اين اساس کارها به دو نوع تقسيم مي‌شود اظهار داشتند: يکي از انواع کارها اين است که هم کار بايد انجام شود و هم توسط خود شخص انجام گيرد و چيزي که حضرت دعا مي‌کنند اين کارها نيست.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه شخصي خدمت امام صادق(ع) رسيد و پرسيد که اصول زندگي را بر چه اساس پايه گذاري کرده‌اي، تصریح کردند: امام صادق(ع) به اين شخص جواب داد به اين جمع بندي رسيدم کاري که به خودم واگذار شده است و از عهده کس ديگري بر نمي آيد تمام تلاش خودم را براي انجام آن به کار ببندم.

ایشان با اشاره به فراز ديگري از دعاي مکارم اخلاق عنوان کردند: امام سجاد مي‌فرمايند" وَاسْتَعْمِلْنى بِما تَسْئَلُنى غَداً عَنْهُ" "پروردگارا من را عامل کارهايي قرار ده که فرداي قيامت آنها را از من سؤال خواهي کرد."

مدير حوزه‌هاي علميه کشور با بيان اينکه يکي از مواردي که فرداي قيامت از ما سؤال مي‌کنند تربيت فرزند است فرمودند: اگر به بچه خود نرسيم و به منجلاب گرفتار شود از ما سؤال مي‌کنند مگر شما مسئول تربيت فرزند نبوديد.

ایشان تصريح کردند: تفاوت امتحانات بشري با امتحانات الهي در اين است که در امتحانات بشري قرنطينه درست مي‌کنند تا سؤال‌ها، لو نرود ولي خداوند سؤالات خود را در اختيار همه قرار داده است به شرط اينکه  خود را آماده پاسخ کنيد.

آيت الله حسيني بوشهري در پایان عنوان داشتند: 124 هزار پيامبر به اضافه اولياي الهي آمده‌اند تا انسان‌ها را براي امتحان الهي آماده کنند و سؤالات را در اختيار آنها قرار دهند تا انسان‌ها خود را براي پاسخ آماده کنند.

Please publish modules in offcanvas position.