تلاش شيطان بر اين است که انسان را از مسير الهي دور کند94/02/26

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476367812500.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» مدير حوزه‎های علميه سراسر کشور در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بيان اينکه همواره تلاش شيطان بر اين است که انسان را از مسير الهي دور کند، فرمودند: رسول اکرم(ص) فرمودند که انسان با دو عامل اساسي تقوا و مخالف با هواي نفس می‎تواند بر شيطان غلبه کند.

ایشان با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعي افزودند: يکي از مسائل مهم در روابط اجتماعي پيوند اخوت و برادري در جامعه ديني است؛ در اين مسأله مهم بايد مسائلي همانند جايگاه اخوت و برادري اسلامي، مؤلفه‏‎هاي اخوت و برادري اسلامي، عوامل تحکيم اخوت، حقوق اخوت و برادري اسلامي و آسيب‎هاي آن مورد بررسي قرار گيرد.

امام جمعه قم با بيان اينکه اصل برادري و اخوت اسلامي تجلي جامعه نمونه و آرماني است، اظهار داشتند: بر پايه اخوت اسلامي همزيستي مسالمت آميز در در جامعه ديني پديد مي‎آيد، اخوت و برادری ديني يک فراخوان عمومي نسبت به تمام مسلمانان براي قرار گرفتن در سايه رحمت الهي است.

ایشان ادامه دادند: در روايات آمده است که برادري ديني از برادري نسبي پايدار تر است، اگر روح تعامل، تفاهم و برادري در جامعه وجود داشته باشد؛ کينه توزی، منازعات و بدخواهي از بين می‎رود، از همين رو فراگيري اخوت اسلامي بسيار مهم است.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که شعار ساري جاري رهبر معظم انقلاب مبني بر همدلي و همزباني در راستاي ايجاد برادري بيشتر در جامعه است، ابراز داشتند: در روايات آمده است که اخوت اسلامي سبب به کمال رسيدن ايمان انسان می‎شود، رسول اکرم(ص) فرمودند که بنده به حقيقت ايمان نمی‎رسد تا زماني که به برادر ديني خود محبت نکند.

Please publish modules in offcanvas position.