جامعیت و تکلیف مداری از جمله خصوصیات امام خمینی(ره)94/03/14

http://bushehri.net/images/01/2020/123/IMG02084292.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» دیشب در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) که از سوی دفتر مقام معظم رهبری و نهاد‎های حوزوی و با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تبیین ویژگی‎های رهبر کبیر انقلاب پرداختند.

ایشان جامعیت را از جمله خصوصیات امام خمینی(ره) عنوان کردند و بیان داشتند: امام خمینی(ره) در بعد علمی فقیه بود و در کنار آن فیلسوف، سیاست مدار و عارف بودند و همه این ها را در خود جمع کرده بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش حکومت شاهنشاهی در منزوی کردن امام خمینی(ره) بیان داشتند: زمانی که امام به نجف اشرف تبعید شدند، دستگاه طاغوت می‎خواست ایشان را در کنار مراجع بزرگ نجف به انزوا بکشاند، ولی زمانی که امام(ره) تدریس را شروع کردند، شاگردان فراوانی به سمت خود جذب کردند.

ایشان ویژگی دیگر امام(ره) را تکلیف مداری دانستند و عنوان کردند: امام(ره) بر اساس تکلیف و وظیفه عمل می‎کرد. روزی که کتاب «اسرار هزار ساله» نوشته شد، امام(ره) چون تعالیم شیعه را در خطر دید، دست به کار شدند و کتاب «کشف الاسرار» را نوشت و مبانی شیعه را حفظ کردند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به ارمغان‎های امام خمینی(ره) برای ملت ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان اشاره کردند و  افزودند: امام با این انقلاب بیان کرد که اسلام دین جامعی است و به بعد مادی و معنوی زندگی بشری توجه دارد. امام خود باوری را در جامعه تقویت کرد و به مردمی که بارها تحقیر شده بودند، استقلال داد.

Please publish modules in offcanvas position.