جايگاه روحانيت و عالم دين، مرزباني است/ بايد به نسل جوان اميد داد94/05/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%205.jpgنماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در بيستمين گردهمايي طلاب، فضلا و روحانيت طبس که در مجتمع فرهنگي نرجس خاتون  شهر مقدس قم برگزار شدفرمودند: جايگاه روحانيت و عالم دين، مرزباني است که  اين مدال افتخاري است که در اختيار دارد، بايد براي حفظ آن تلاش و کوشش کرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» اظهار داشتند: روحانيت در طول تاريخ کارهاي بزرگي انجام داده و بزرگاني براي حفظ دين، خون دل هاي زيادي خورده اند تا اسلام به اين مرحله رسيده و امروز وظيفه بزرگتري دارد و آن حفظ ارکان انقلاب و دين مردم است.

ایشان خاطر نشان ساختند: روحانيت در طول تاريخ در مقابل ناهنجاري ها، بدعت ها، انحرافات اخلاق فرهنگي و اجتماعي مبارزه کرد و با تمام توان در مقابل آنها ايستاد و بايد امروز ادامه دهنده راه گذشتگان باشد تا اين نظام و انقلاب به سلامت از اين مسير پر پيچ و خم عبور نمايد.

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: روحانيت امروز علاوه بر اينکه ادامه دهنده همان راه است، بايد به نسل جوان اميد دهد، با شبهات مبارزه کند و اخلاق محوري را در برنامه هاي خود نهادينه نمايد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: از مهمترين وظايف بزرگ طلاب درس خواندن، ملا شدن و عامل شدن است؛ روحانيت بايد از هر لحاظ خود را مجهز به انواع علوم نمايد و به مسير خود ادامه و جامعه را از هر لحاظ نگاه دارد.

امام جمعه قم  با اشاره به کرامت حضرت معصومه(س) خاطر نشان ساختند: در کرامت حضرت معصومه(س) همين بس که امام صادق(ع) به دنيا آمدن، آن بانو را مژده داده و امروز حوزه هاي علميه در قم و حرم آن بانو بنا شده است.

آيت الله حسيني بوشهري اظهار داشتند: مبلغين بايد در دهه کرامت عظمت امامزادگان را به گوش مردم برسانند؛ امامزادگان سرمايه و نعمت بزرگ اين جامعه هستند و خداوند به خاطر وجود آنها نعمت را به انسان ها ارزاني مي دارد و بلا ها را دفع مي کند.

Please publish modules in offcanvas position.