جلوه کمک اهل بیت(ع) به محرومان سیره امت اسلامی باشد93/12/26

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2018.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در جلسه سالیانه هیئت امنا مجمع هماهنگی دفا تر مراجع معظم تقلید، موسسات سازمان ها و مراکز خیریه و خیرین استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار داشتند: ما باید به عنوان یک انسان مسلمانی که پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستیم در زمینه کمک به محرومان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: آنچه که ما انجام می دهیم در محضر خداوند است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی کار خیران سرعت جدی تری پیدا کرد و امروز در سراسر کشور خیران مدرسه ساز تحول بی نظیری انجام دادند که شایسته تقدیر است که سبب شده تا در کشور مشکلی از نظر کمبود مدرسه برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کردند: هر اقدام ارزشمندی که انسان ها انجام می دهد نتیجه آن اقدام را هم می بینند و تصور نکنید که اگر کمک به معلولان جامعه کردید ویا انفاق کردید از دید خداوند پنهان می ماند و اولین کسی که متوجه می شود خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر (ص) برای همه انسان ها خط مشی دارد عنوان کردند: خداوند به شما مال می دهد تا آن را در اختیار فقرا و نیازمندان قرار دهید و باید از طریق مال و ثروتی که دارید حاجت بقیه را رفع کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشتند: فلسفه دنیا این است که از آن عبرت بگیریم چون دنیا سرای آباد کردن برای خودمان نیست بلکه باید از سرگذشت و زندگی دیگران عبرت بگیریم ودر زندگی خود همواره به یاد مستضعفان باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه فرمودند: یکی از ارکان مهم اسلام بعد اجتماعی آن است، در موارد متعدد قرآن پس از نماز بر زکات تاکید کرده است که این نشان دهنده این است که اسلام دین تک بعدی نیست بلکه دینی چند بعدی است.

ایشان بیان کردند: ما با کمک به دیگران آن ها را در شادی خودمان شریک کرده ایم، در اسلام به جای من، ما مطرح است و بر کمک و همیاری دیگران تاکید شده است

.مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کردند: مهم ترین راه برای رسیدن به خداوند همدردی و همیاری و همدلی است، در زندگی پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) جلوه های زیادی از کمک و همکاری به محرومان و مستضعفان جامعه وجود دارد که باید برای ما سیره و الگو باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: روح تعاون و برادری در اسلام وجود دارد که اگر این موضوع در جامعه اسلامی ما ایجاد شود این جامعه به مدینه فاضله تبدیل می شود.

 

Please publish modules in offcanvas position.