جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج تمتع ریشه در فتاوای تکفیری ها دارد95/03/12

http://bushehri.net/images/0000/2/1/232/57555/IMG16050643.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور به موضوع حج تمتع امسال پرداختند و فرمودند: چرا امسال زائرین ایرانی از حج تمتع محروم شده اند؟ آیا این عمل غیر از فتاوای تکفیری ها بود؟ روز گذشته مسئولان ایرانی رسما اعلام کرده اند که دولت سعودی به جای میزبانی شرایط را به گونه ای قرار داده که زائران ایرانی نتوانند در حج شرکت نمایند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای پاکستان اظهار داشتند: وجود تفرقه در میان امت و علمای جهان اسلام، دلیل بر مشکلاتی است که در میان مسلمانان وجود دارد.

ایشان ابراز داشتند: امروز منافع دشمنان بر تفرقه در میان امت اسلامی است و با ضرب المثل بریتانیایی تفرقه بیانداز و حکومت کن در حال پیشبرد اهداف خود در جوامع اسلامی می باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: امروز جای افسوس، غم و غصه است که در همین لحظه که ما در اینجا نشسته ایم، مسلمان را به نام مسلمان می کشند؛ آنهم با پول خود مسلمانان و با امکاناتی که دشمنان در اختیار آنان قرار می دهند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: در حال حاضر سالیانه کشورهای اسلامی بخش عظیمی از بودجه خود را صرف مباحث نظامی کرده و در یمن، عراق، سوریه، لبنان و ... هزینه می کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: اتحاد علمای جهان اسلام که در پیشنهادات و سخنان شما وجود داشت، بسیار خوب و مهم می باشد.

امام جمعه قم با بیان این مطلب که ما امروز از سه جا در حال ضربه خوردن هستیم، اظهار داشتند: دولت های کفر، سران برخی از کشورهای اسلامی و متأسفانه برخی از علمای جهان اسلام، سه مرکزی هستند که در حال ضربه زدن به امت اسلامی می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود تکفیری ها در منطقه، ابراز داشتند: عقبه تکفیری ها، فتوای عالمانی است که به کشتار شیعه یا مسلمانان دستور داده اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: سید حسن نصرالله، این سید رشید جهان عرب و اسلام در سخنانی گفته است: «ما با تکفیری ها از نظر فیزیکی می توانیم مقابله کرده و پیروز شویم؛ اما علمای جهان اسلام باید فکر آنان را تغییر دهند» که این تفکر عوض نخواهد شد؛ مگر اینکه علمای جهان اسلام به گونه ای به تبیین مسائل و مباحث بپردازند که جوانان مسلمان در مقابل فتوای تکفیری ها و کفر جهانی ایستادگی نمایند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز فقط شیعه مورد دشمنی تکفیری ها نیست، تصریح کردند: امروز بزرگترین هدف دشمنان در جهان اسلام، بردن آبروی نبی مکرم اسلام(ص) است که در این راستا شیعه و سنی باید باهم به مقابله با این اهداف شوم بپردازند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه 45 سوره احزاب، بیان داشتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا/ اي‌ پيامبر! بي‌گمان‌ ما تو را گواه‌ و بشارتگر و هشداردهنده‌ فرستاديم‌» و ما باید از جایگاه این پیامبر دفاع نماییم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع حج تمتع امسال پرداختند و فرمودند: چرا امسال زائرین ایرانی از حج تمتع محروم شده اند؟ آیا این عمل غیر از فتاوای تکفیری ها بود؟ روز گذشته مسئولان ایرانی رسما اعلام کرده اند که دولت سعودی به جای میزبانی شرایط را به گونه ای قرار داده که زائران ایرانی نتوانند در حج شرکت نمایند.

امام جمعه قم ادامه دادند: اگر اتحادی در میان علمای جهان اسلام وجود داشت، هیأتی به عربستان سعودی رفته و سوال می کرد که چرا مانع حج ایرانیان می شوید.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این مطلب که امروز سازمان کشورهای اسلامی نیز وابسته به کفار شده است، اظهار داشتند: علما و بزرگان جهان اسلامی می توانند با اتحاد در صحنه ها حضور پیدا کرده و کارهای بزرگی انجام دهند.

Please publish modules in offcanvas position.