جمهوري اسلامي منادي ديني و امنيت است92/05/27

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/boshehri_l92_147688.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور فرمودند:جمهوري اسلامي ايران، الگويي مناسب براي هدايت و اصلاح امور و همچنين ادامه حيات کشورهايي است که حرکت بيداري اسلامي در آنان شکل گرفته است.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري امروز در ديدار فرمانده نيروي انتظامي و روساي دانشگاههاي استان قم اظهارداشتند: انقلاب اسلامي ما بر پايه باورها و اعتقادات ديني شکل گرفته است و اگر کشورهاي منطقه و عربي از اين برنامه ها و باورها الگو مي گرفتند، قطعا امروز در مسيري مطلوب تر قرار مي داشتند.
عضو خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که مقوله "دين و امنيت" جدا از يکديگر نيستند و هر کجا دينداري و تديُّن وجود داشته باشد امنيت و نظم به معناي واقعي برقرار خواهد بود، اظهارداشتند: آنچه امروز نيروي انتظامي استان قم به عنوان متولي و مجري طرح پژوهشي و تحقيقاتي "دين و امنيت" ناجا در کشور فعاليت مي کند حرکت عظيم و کاري عبادي است.
آيت الله حسيني بوشهري ادامه دادند: هر دو عنوان يک کار عبادي است، کاري است که از روزهاي اول پيروزي انقلاب مي بايست در جامعه انجام مي شد و کتاب هاي متعددي در اين زمينه تدوين مي گرديد  و دستورالعمل هايي مشخص و کارهايي در چارچوب انجام مي گرفت اما شرايط در کشور در بعضي مواقع فرصت فکر کردن را از ما مي گرفت و دشمنان ما شرايطي را فراهم مي کردند که با مصاديق عيني امنيت روبه رو شويم.
معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشتند: مردم ما و دنيا، نظام اسلامي را با عملکرد نهادها و دستگاههاي مختلف کشور مي شناسند و بازتاب دهنده حقيقت نظام اسلامي ما است و هرچه مناسب تر و بهتر عمل کنيم بدون شک به همان اندازه با بازخورد خوب و شايسته مواجه خواهيم بود.
مدير حوزه  هاي علميه کشور با اشاره به اينکه باورها و نظريه هاي تئوري متفاوت تر از عملکردها مي باشد، افزودند: شايد ساعت ها بشود در مورد نظريه اي بحث و گفتگو کرد ولي آنچه در عمل ارائه مي گردد با نظريه اوليه بسيار متفاوت است.
ایشان ادامه دادند: درست است که ما از زير ساخت ها و مواد لازم خوبي برخوردار هستيم ولي آنچه مهم تر است، رفتار و عملکرد خوب ما است
عضو شوراي عالي  حوزه هاي علميه فرمودند: آيا شوراي امنيت سازمان ملل که مدعي و داعيه دار ايجاد صلح و حامي و احياء گر حق و حقوق مظلومين جهان است به وظيفه خود به درستي عمل مي کند؟ آيا فعاليت هاي آن بيشتر ناقض حقوق بشر و کشتار بي گناهان در هر گوشه از جهان نيست؟ آيا سکوت بي مورد اين شوراي در بسياري از مواقع خون هاي بي گناهان زيادي را بر زمين نريخته است.
آيت الله حسيني بوشهري بيان داشتند: اگر بتوانيم دين را در عمق جامعه نهادينه کنيم به خودي خود امنيت روحي و رواني در جامعه برقرار مي شود و افراد به آرامش واقعي دست پيدا خواهند کرد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم فرمودند: حوزه علميه با تمام توان و ظرفيت خود آمادگي دارد در کليه امور فکري و تحقيقاتي با نيروي انتظامي به عنوان مجري طرح تحقيقاتي " دين و امنيت" همکاري لازم را داشته باشد و اين در حالي است که در حال حاضر 150 مرکز پژوهشي حوزوي در استان قم فعال مي باشند.
در ابتداي اين ديدار فرمانده نيروي انتظامي استان قم گزارشي را از طرح تحقيقاتي " دين و امنيت" ارائه کرد.

Please publish modules in offcanvas position.