جهان امروز متأثر از تعالیم حیات‌بخش امام رضا(ع) است95/05/23

http://bushehri.net/images/namazjoume/photo_2016-07-26_11-27-39.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در بخش خطبه دوم نماز جمعه به ایام دهه کرامت اشاره کردند و فرمودند: دهه کرامت از ابتدای ماه ذی‌القعده که مصادف با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) است آغاز می‌شود و پایان آن مصادف با میلاد باسعادت امام رضا (ع) است.

اگر ما بخواهیم راجع به شخصیت امام رضا (ع) سخن بگوییم، ساعت‌ها و هفته‌ها باید درباره شخصیت برجسته و تأثیرگذار آن حضرت بر جامعه آن دوران و جهان معاصر سخن گفت.

ایشان با بیان این که جهان امروز متأثر از تعالیم حیات بخش آن امام همام است، تأکید کردند: مظاهر آن حضرت علاوه بر زهد و تقوا، بُعد علم و دانش حضرت است و فضایی که در دوران امامت امام رضا (ع) برای گسترش فرهنگ اهل بیت ایجاد شد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه قم یادآور شدند: یونس ابن عبدالرحمن، حسن ابن محمود و صفوان ابن عیسی از جمله چهره‌های تراز اول و پرورش یافتگان مکتب امام رضا (ع) هستند.

احتجاجات و جلسات مناظرات امام رضا (ع) از دیگر ویژگی‌های دوران امامت آن حضرت است، دشمن قصد داشت که امام رضا (ع) را در مقابل دیدگاه‌های رهبران مذاهب و فرقه‌های مختلف کوچک کند، اما علم حضرت باعث می‌شد که پیروز میدان باشد و دشمن از همین نقطه ضربه بخورد.

ایشان با اشاره به این که سه ویژگی در دوران امام رضا (ع) اتفاق افتاد، فرمودند: برتری علمی مدرسه اهل بیت (ع) در دوران امامت امام رضا (ع) نسبت به مدارس علمی تمام مذاهب و ادیان از جمله ویژگی‌های دوران امامت امام رضا (ع) است.

در دوران امامت امام رضا (ع)، فرهنگ اهل بیت (ع) تا دورترین جامعه اسلامی گسترش یافت، همچنین در این دوران، پیوند فکری بین مردم و اهل بیت (ع) ایجاد شد و دشمن با دست خود فضا را برای ترویج مکتب اهل بیت (ع) فراهم کرد.

Please publish modules in offcanvas position.