جهل و تقلید کورکورانه از عوامل رعایت نکردن حدود الهی 93/02/20

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476359531250.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور  رعایت مرزهای الهی را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: فطرت انسانها دینداری و دین باوری و عشق به ذات حق تعالی است ولی مسائلی در زندگی انسان رخ می دهد که از مرزهای الهی تعدی می کند و قدم در وادی گناه بر می دارد.

آیت الله حسینی بوشهری جهل و نادانی را یکی از دلایل عدم رعایت حدود الهی دانستند و تاکید کردند: انسانهایی که از شناخت لازم نسبت به وظایفشان برخوردار نیستند در باتلاق گناه و مرزشکنی  قرار می گیرند و بخش نسبتا قابل توجهی از آحاد جامعه ما که گاهی حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند و مرتکب گناه می شوند به خاطر این است که در جایی رشد پیدا کردند که معارف دینی در آنجا کمتر بیان شده است.

امام جمعه قم فرمودند: هم سخنوران و هم رسانه های جمعی و کسانی که تریبون در اختیار دارند بخصوص متولیان امر فرهنگی باید در این زمینه کار کنند. نکند فردای قیامت همه ما مواخذه شویم که چرا معارف دین را بیان نکردیم و این انسانهایی که مرتکب گناه شدند را هدایت نکردیم.

ایشان دومین عامل در مرز شکنی حدود الهی را تقلیدهای کورکورانه و پیروی از دوستان ناباب دانستند و افزودند: مراقب باشیم چه کسانی با فرزندان ما دوست و همراه هستند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، فرا رسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) را تبریک گفتند و افزودند: بالاترین مدال افتخار برای امیرالمومنین(ع) این است که علی با حق است و حق هم با علی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه دادند: گاهی از زندگی خودمان شکوه می کنیم و از آنچه خدا برای ما مقدر کرده اظهار ناخرسندی می کنیم ولی نگاه امیرالمونین(ع) این طور نیست. ایشان فرمودند گواراترین زندگی را کسی دارد که از آنچه خدا نصیب او کرده است راضی است.

Please publish modules in offcanvas position.