حاجیان ما در مظلومیت کامل جان خود را از دست دادند94/08/15

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2057.jpegطی مراسمی چهارشنبه شب به مناسبت چهلمین روز درگذشت مهاجران الی الله با حضور امام جمعه شهر ازنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خانواده‌های جان‌باختگان و اقشار مردم مختلف ازنا در مصلای این شهر برگزار شد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم و جان‌باختگان حادثه منا فرمودند: آل‌سعود در حق مسلمانان بسیار ظلم کرده، در حالی که حاجیان مسلمان ما با لبان تشنه تقاضای آب می‌کردند و کسی از آل‌سعود مستکبر توجهی به این نکرده و حاجیان ما با لبان تشنه و در اوج مظلومیت جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: کارهایی که بعد این اتفاق در عربستان افتاد معلوم بود که از روی کینه انجام شده، در حالی که اجساد این حاجیان در کانتینرها بود و هیچ امکاناتی برای اجساد پاک این حاجیان صورت نگرفت و این کار مستکبران سعودی اوج سنگ‌دلی بوده و خداوند هم جواب این بی‌کفایتی و ظلم آنها را می‌دهد.

آیت الله حسینی‌بوشهری در ادامه اظهار داشتند: من خودم یکی از شاهدان عینی بودم، با چشمان خودم مشاهده می‌کردم که با اجساد چطور برخورد می‌شد و چگونه اجساد پاک این مسلمانان را جابه‌جا کرده و به کانتینرها انتقال می‌دادند، حدود سه روز اجساد این جان‌باختگان در بدترین شرایط بدون اینکه به سردخانه انتقال بدهند در کانتینر‌ها بوده و نهایت بی‌مهری و سنگ‌دلی را داشته‌اند.

این مقام مسئول تصریح کردند: من می‌دانم که چقدر سخت است برای خانواده‌های این جان‌باختگان و چه دردی را تحمل می‌کنند، ولی این را بدانند که واقعا در اوج سعادت و شکوه در راه خدا جان خود را از دست داده‌اند؛ خیلی از مسلمانان چنین آرزویی دارند که این‌گونه در راه خدا جان خود را از دست بدهند، من نهایت هم‌دردی را با تمام مردم شهرستان ازنا به خصوص خانواده‌های این عزیزان دارم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه این حادثه ناگوار را بر همه مردم ایران به ویژه شهرستان ازنا تسلیت گفتند.

لازم به ذکر است، در حادثه منا 9 حاجی ازنایی به نام‌های مراد آب‌روش، صفر‌جان بزرگی، پرویز حبیبی، سید حسین حجتی، ابوالقاسم خلیلی، ماشاءالله خورشید‌وند، محمدعلی روشن، مجتبی گرجی و سید محمد موسوی، جان خود را از دست داده‌اند.

Please publish modules in offcanvas position.