حادثه عاشورا همه جهان را درنوردیده است93/08/12

http://hosseiniboshehri.ir/images/busshehri/10/45.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: قیام کربلا و حادثه عاشورا هیچ مرز و منطقه جغرافیایی و عقیدتی ندارد، طوری که همه جهان را درنوردیده است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»  شنبه شب در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر افزودند: حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله دانشگاهی است که دانشجویان آن منحصر به مذهب شیعه نیستند.

ایشان اضافه کردند: مسلمانان اعم از شیعه و آزادی خواهان جهان، در این دانشگاه حسین بن علی(ع) در رشته‎های مختلف همچون محبت و اخلاق کارنامه قبولی می‎گیرند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: بسیاری از دشمنان برای انحراف حادثه عاشورا و کربلا طراحی‎هایی را انجام دادند و امروز نیز در شرایط فعلی عده‎ای در قالب‎های مختلف در حال طراحی هستند که با نفوذ در هیئت‎های مذهبی و حسینیه‎ها، آنچه که می‎خواهند از آن بهره برداری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: این طراحی‎ها در زمان بنی امیه نیز مشاهده شده است و از آن به عنوان عید و جشن یاد می‎کردند اما با وجود این کارها همچنان نام زیبای امام حسین(ع) می‎درخشد.

ایشان فرمودند: بنی عباس 700 سال طراحی و برنامه ریزی کردند تا نام امام حسین(ع) و نام اهل بیت باقی نماند اما این گنبد و بارگاه حسین بن علی(ع) است که برافراشته مانده یا هارون‎ها و متوکل‎ها و معتصم عباسی‎ها؛ متوکل چندین بار به کارگزار خود دستور داد قبر امام حسین(ع) را ویران کنند و آن را شخم بزنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تن از دانشمندان غربی و آمریکایی سؤال کردند که این حرکت شیعه از کجا ناشی می‎شود، افزودند: آنها مدت‎ها آمدند تحقیق و بررسی کردند و خروجی کار آنها این شد که شیعه روی دو محور عاشورا و انتظار می‎چرخد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور یادآور شد: رمز حرکت شیعه و پیروزی، پیشرفت و تأثیرگذاری آن به دلیل عاشورا و خون امام حسین(ع) است که گویا در خون آنها می‎جوشد و دیگری امید به آینده و ظهور منجی عالم بشریت است.

Please publish modules in offcanvas position.