حضرت زینب تغییر دهنده مسیر تاریخ بشریت است92/12/17

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476359531250.jpgحضرت آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه به سیره نورانی حضرت زینب کبری اشاره کردند و افزودند: حقیقت امر این است که قله های رفیع ایمان، آزادگی، صبر و بردباری، عفاف و گذشت را یک جا میشود در زندگی حضرت زینب مشاهده کرد او الگوی اخلاص و تقوا است برای کسانی که بخواهند زندگی زینب گونه را داشته باشند الگوست.

ایشان افزودند: اگر این جمله را در رابطه با اومطرح کنیم سخنی به گزاف نگفته ایم که: زینب کبری در ترسیم مسیر تاریخ بشریت نقش آفرین بوده است میشود گفت زینب تغییر دهنده مسیر تاریخ بشریت است او در برهه ای از زمان توانست با خطبه های آتشینش، با رفتارش، با صبر، با ولایتمداریش بشر را به سوی حق و به سوی هدایت رهبری کند.

امام جمعه موقت قم افزودند: عاشوراییان هنگامی که نام او را میبرند او را در کنار نام حسین و او را نائبة الخاص الحسین مینامند. مورخان هنگامی که نام او را میبرند از او به عنوان دومین شخصیت واقعه عاشورا نام میبرند، شاعران موقعی که در رابطه با صبر و تحمل پذیری سخن میگویندنام زینب قهرمان کربلا در اشعار آنان جلب توجه میکند و بالاخره علمای اخلاق اگر از عفت، حجاب و عفاف، دینداری و پاکی سخن بگویند از زینب کبری به عنوان الگو یاد میکنند نام او چه زیباست زین اب یعنی زینت پدر.

ایشان به القاب زیبای حضرت اشاره کردند و افزودند: من کمتر جایی در تاریخ دیدم که شخصیتی را با این اوصاف و القاب از او یاد کنند: عالمه غیر معلمه، نائبه الزهراء، نائبه الحسین، عقیله النساء، عقیله بنی هاشم، ثلاله الولایه، صدیقه الصغیره، الفاضله، الموثقه، الکامله، امینه الله، مظلومه الوحیده، ربیبه الفضل، عارف، عقیله الطالبین، عابده آل علی. فاطمه مادر زینب است اما شاعری در شعرش میگوید: ای فاطمه تمام ویژگیها که در تو بود در دخترت زینب وجود دارد زینب به اسارت برده شد اما تو در اسارت نبودی.

 

Please publish modules in offcanvas position.