حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دارای ویژگیهای ممتازی است92/11/18

http://bushehri.net/images/namazjome/85265%201.jpgآیت الله حسینی بوشهری: به مناسبت وفات حضرت معصومه به تبیین ویژگیها و ابعاد شخصیتی ایشان پرداختند و افزودند: در  بین دختران امام موسی کاظم کسی والاتر از فاطمه معصومه یافت نمیشود و امام رضا(ع) بعد از وفات این بانو از او با واژه معصومه یاد کردند

ایشان فرمودند: حضرت فاطمه معصومه دارای ویژگیهای ممتازی است: 

1-   بعد عبادی: این ویژگی را که همه اهل بیت داشتند و حضرت معصومه نیز در این بعد  نمونه است ایشان در 17 روزی که در قم در میدان میدان النور  حضور داشتند کسانی شاهد مناجات او و شب زنده داری او میدهند.

2-   محدث آن حضرت: در بین بانوان یکی از راوایان حدیث «من کنت مولا» و حدیث «منزلت» حضرت معصومه میباشند.

3-   مقام شفاعت: میدانیم و میدانید بالاترین مقام شفاعت مربوط محمد مصطفی (ع) است که خدای متعال از او مقام محمود یاد میکند. در بین بانوان دو نفر شفیع هستند حضرت فاطمه زهرا و حضرت فاطمه معصومه. ما در رابطه با امام زادگان کمتر داریم که زیارتشان ماثوره باشد ولی در رابطه با این تعبیر یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه ... از از امام رضا (ع) است. همچنین  از سه امام معصوم، امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع)در رابطه با زیارت حضرت روایت وارد شده است.

ایشان توصیه های به زایرین و ارادتمندان کریمه اهل بیت داشتند و افزودند: هنگامی که در مقابل ایشان قرار میگیریم،  احساس میکنیم که در برابر آیینه ای از کمال، آیینه ای از بصیرت و عفاف و پاکی قرار داریم و او را الگو قرار بدهیم. پیمان ببندیم که ایشان را سرمشق و الگو و بر اساس آن حرکت کنیم. و بدانید که علما و مجتهدان و زایرین از زیارت بی بی چقدر برکات و خیرات نصیبشان شده است.

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.