حضور طلاب در جريانات سياسي سم مهلک است 92/06/09

http://h-bushehri.ir/images/zaman/2034_thumbzoom.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور  با تاکيد بر اين که طلاب نبايد در مسايل سياسي اهل افراط و تفريط باشند، تاکيد کردند: حضور طلاب در جريانات سياسي، سم مهلک است.

 آيت‌الله سيد هاشم حسيني‌بوشهري، در اجلاس مديران استاني حوزه‌هاي علميه، در مجتمع فرهنگي ياوران حضرت مهدي(عج) جمکران با اشاره به اين‌که رسالت حوزه‌هاي علميه، تربيت طلاب و عالمان دين است، اظهار داشتند: خودساختگي در مسير تعليم و تعلم و تاثيرگذاري دو ويژگي بارز در تربيت شده‌هاي حوزه‌هاي علميه بايد باشد.

عضو خبرگان رهبري با بيان اين که طلاب در بعد اخلاقي بايد سرآمد باشند، فرمودند: طلاب بايد به آنچه يادگرفته‌اند، عامل و پايبند باشند.

مدير حوزه‌هاي علميه با تاکيد بر اين که مديران مدارس استاني حوزه‌ با وجود کمبود امکانات، بايد رسالت سترگ خود را به خوبي انجام دهند، خاطرنشان کرد: هدف مجموعه حوزه‌هاي علميه تربيت طلابي است که از مکتب کلام الهي و نبي‌اکرم‌(ص) به خوبي بهره‌ گرفته باشند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که نخستين انتظار ما از مديران استاني، تخصيص وقت مناسب براي ايفاي نقش خود است، تصريح کردند: مديران اگر به صورت پاره‌وقت در مدارس حاضر شوند و به خوبي به مشکلات نپردازند، مدارس از پيشرفتي برخوردار نخواهند شد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاکيد بر اين که با کنترل از راه دور نمي‌شود، مديريت کرد، ابراز داشتند: مديريت بايد بر مجموعه خود نظارت داشته باشد و با دريافت نقطه ‌نظرات، حرکت سالمي در راستاي بهبود و پيشرفت داشته باشد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به لزوم توجه ويژه به حوزه هاي مناطق محروم، تاکيد کردند: مناطق محروم بايد علاوه بر بودجه‌هاي متعارف از سرانه بودجه ويژه‌اي بر خوردار باشند.

عضو جامعه مدرسين حوزه‌هاي علميه با بيان اين‌که مديران استاني بايد به برنامه‌ريزي اهميت ويژه‌اي دهند، افزودند:

نياز‌هاي اوليه طلبگي بايد با شرايط هر استان تطبيق و مورد پيگيري قرار گيرد.

ایشان بحث نظارت بر اجراي عملکرد مديران مدارس استاني را حائز اهميت دانستند و تصريح کردند: شوراي عالي بر عملکرد مديران به خوبي نظارت مي‌کند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري با تاکيد بر اين‌که کار نظارت، ارتقا بخشيدن به شرايط مجموعه است، ابراز داشتند: نبايد از اقدام نظارتي شوراي عالي برداشتي شبيه مچ‌گيري پيش آيد، بلکه اين  اقدام را بايد مکمل کار بدانيم.

عضو خبرگان رهبري در ادامه با تاکيد بر اين که توصيه مقام معظم رهبري و مراجع عظام اين است که دستگاه‌هاي حوزوي عريض و طويل نشوند، تاکيد کردند: نبايد ديوان‌سالاري در حوزه شکل بگيرد.

مدير حوزه هاي علميه با تاکيد بر اين که همه بايد تلاش کنند که عملکرد حوزه بازدهي زياد، اما هزينه کم داشته باشد، خاطرنشان کردند: بايد تلاش کنيم سطح انتظارات را کاهش و کيفيت کار را افزايش دهيم.

ایشان  با بيان اين که اگر مي‌خواهيم مستقل بمانيم، بايد از برخي انتظارات کم کنيم، فرمودند: دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند و برخي همراه و برخي ناهمراه هستند، به همين دليل نمي‌شود بر روي کمک دولت‌ها حساب کرد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با تاکيد بر لزوم احياي موقوفات حوزوي، بیان کردند: بايد با توجه به مقدورات موجود حوزه، تصميم‌گيري کنيم.

آيت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مديران استاني، اظهار داشتند: بايد در بعد آموزش برنامه‌ريزي خوبي داشت و اساتيد خوبي را جذب کرد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با تاکيد بر آموزش مباحث قرآني و حديثي به طلاب، خاطرنشان کردند: بايد طلابي را تربيت کرد که براي تبليغ دين، حرفي براي گفتن داشته باشند.

ایشان در ادامه با تاکيد بر اين که طلاب نبايد در مسايل سياسي اهل افراط و تفريط باشند، ابراز داشتند: حضور در جريانات سياسي سم مهلک براي حوزه‌هاي علميه است.

امام جمعه قم با تاکيد بر اين‌که طلاب نبايد وارد بازي هاي سياسي شوند، بيان داشتند: البته طلاب بايد با مسايل سياسي  آشنا شوند، ولي اگر سياست‌زده شوند کار به سامان نخواهد رسيد.

عضو خبرگان رهبري در پايان با تاکيد بر اين‌که يکي از سياست‌هاي ابلاغي حوزه، آموزش زبان عربي و ديگر زبان هاي خارجي براي طلاب است، تصريح کردند: طلاب بايد با زبان عربي آشنا باشند؛ چرا که توان قوي و موثر مبلغان در جوامع مختلف بسيار حائز اهميت است.

Please publish modules in offcanvas position.