حوادث حج امسال به گونه‌ای بود که حج تحت الشعاع قرار گرفت94/07/25

http://bushehri.net/images/namazjome/1618615.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشتند: در روایات آمده است در روز دوم ماه محرم کاروان حسینی به کربلا می‌رسد و حضرت نام این سرزمین را می‌پرسند و تا نام کربلا را می‌آورند امام حسین(ع) از مصیبت به خداوند پناه برد و بعد فرمود تا خیمه‌ها را علم کنند چرا که اینجا خون ما را به زمین خواهند ریخت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال و حوادثی که در این ایام رخ داد ابراز داشتند: حوادث حج امسال به گونه‌ای بود که حج تحت الشعاع قرار گرفت.

ایشان افزودند: سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و جان باختن تعدادی از حاجیان آغاز یک مصیبت بزرگ بود و فاجعه منا نیز حادثه‌ای دلخراش و تکان دهنده بود که بسیاری از زائران در حال احرام دعوت حق را لبیک گفتند.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه جایگاه حاجیانی که در منا به شهادت رسیدند از آن جهت که مهمان خداوند بودند بسیار بالا است افزودند: از طرف دیگر این حادثه برای خانواده‌های حاجیان بسیار سنگین بود و هنوز هم تعدادی از پیکرهای حاجیان ایرانی به خانواده‌هایشان بازنگشته است.

Please publish modules in offcanvas position.