حوزه آماده همکاری با مراکز علمی چین است93/11/30

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegمدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علیمه قم آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‎های مختلف فرهنگی و علمی با مراکز علمی و پژوهشی چین را دارد فرمودند: حضور رئیس جمهور چین در ایران و قم، می‎تواند در روابط بیشتر دو کشور مؤثر باشد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در دیدار با سفیر چین در ایران که  در مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه در قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به سفیر چین برای حضور در شهر مقدس کریمۀ اهل بیت فاطمه معصومه(س)، از رئیس جمهور چین برای حضور در شهر قم دعوت کردند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور افزودند: حضور رئیس جمهور چین در ایران و قم، می‎تواند در روابط بیشتر  دو کشور مؤثر باشد.

ایشان در ادامه فرمودند: روابط دو کشور روابط دیرینه‎ای است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تعاملات بیشتری در زمینه‎های مختلف فرهنگی و علمی بوده‎ایم و در این میان نقش سفرای دو کشور بسیار تأثیر گذار بوده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: امروز حوزه علمیه قم از نقش کلیدی در رابطه با مبانی معرفتی، اسلامی و نشر آموزه‎های اهل بیت (ع) در سطح بین الملل برخوردار است و آمادگی دارد تا در سطح بین المللی نیز پاسخگوی نیازهای فرهنگی و اعتقادی جامعه جهانی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز ظرفیت حوزه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزودند: پیام بزرگان حوزه به مردم دنیا، گسترش اخلاق اسلامی، صلح، دوستی  و محبت است و ما می دانیم مردم چین از تندوری افراط و تعصب، سخت ناراحت هستند و به دنبال دنیای عقلانی، صلح و آرامش و محبت می‎باشند.

Please publish modules in offcanvas position.