حوزه آمادگی کامل برای همکاری با اوقاف را دارد93/11/23

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/_20111017_1522885165.jpgعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: این آمادگی را داریم که در راستای احقاق حقوق موقوفات و حوزه‌های علمیه همکاری لازم را داشته باشیم تا اگر مال وقفی در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار دارد، به مسیر صحیح بازگردانده شود.

 حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار مدیرکل اوقاف استان قم، با اشاره به اعلام آمادگی دستگاه قضا برای حل مشکل اینگونه موقوفات عنوان داشتند: گاهی ممکن است شخصی دچار اشتباه شود و مال وقفی را تصرف کند زیرا مردم ما مذهبی و متدین هستند و حرمت موقوفات را نگاه می‌دارند.

 آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک میان مدیرکل اوقاف استان قم با نمایندگان طلاب بیان کردند: در این جلسات می‌توانید راهکارهای سریع‌تر و مطمئن‌تر برای احیای موقوفات را بیابید.

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خاتمه با اشاره به سختی‌های کار در قم فرمودند: البته به عقیده من کار در قم نیازمند ظرافت‌های ویژه‌ای است زیرا انتظارات و توقعات بالاست ولی در عین حال اگر یک مدیر و مسئول فقط رضایت الهی را مد نظر داشته باشد و در مسیر صحیح حرکت کند و نگاه خیرخواهانه داشته باشد مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: لازم است برای تعیین رویکرد این هزینه‌ها هم جلسات مشترکی میان اوقاف و حوزه علمیه برگزار شود تا مبالغی که از سازمان اوقاف به حوزه‌ها پرداخت می‌شود هم جزء بودجه رسمی آنها حساب شود.

 آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن تشکر از رویکرد مثبتی که رئیس سازمان اوقاف به مسئله مهم حوزه‌های علمیه دارد عنوان داشتند: وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته هرچند هنوز هم موقوفاتی هستند که در تصرف دیگران هستند در حالیکه نیت واقف کمک به حوزه‌ها یا مسائل دیگر بوده است؛ لازم است شرایطی به وجود بیاید که اموال موقوفه بر اساس نیت اصلی واقفان و در همان راستا مصرف شوند.

Please publish modules in offcanvas position.