حوزه بالنده و مجاهدانه به رسالت خود ادامه مي دهد94/06/15

http://bushehri.net/images/zamanmmm/11.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: تعطيلات حوزه در سال هاي اخير تدبير شده است و دروس در قالب اردوهاي تابستاني در مناطق خوش آب و هوا برگزار مي شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه که در مدرسه فيضيه برگزار شد، در سخناني  با تبريک آغاز سال تحصلي به اساتيد و طلاب  اظهار داشتند: اين جلسه هر ساله با شکوه خاصي برگزار مي شود و امروز علاوه بر قم در اکثر استانها و شهرستان ها نيز برگزار مي شود.

ایشان با بيان اينکه برخي از مدارس شهرستان ها از ابتداي شهريور فعال شدند، تصريح کردند: حوزه از نيمه خرداد تا امروز مشغول به  کار تبليغي بوده و جمع قابل توجهي از مدارس در طول تابستان، اردوهاي تابستاني را برگزار کردند.

مدير حوزه هاي علميه کشور افزودند: اگر گفته مي شود حوزه تعطيل بوده يا تعطيلي زيادي دارد دغدغه اي درست است و تا حدودي قبول داريم، اما بايد بدانيم اين امر در سال هاي اخير تدبير شده است و دروس در قالب اردوهاي تابستاني در مناطق خوش آب و هوا برگزار شود.

ایشان با بيان اينکه حوزه علميه به‌روز و بالنده است، تصريح کردند: وقتي حوزه در کنار ساير مراکز آموزشي مطرح شود بايد يک سر و گردن بالاتر باشيم و البته طلاب همواره مشغول تحصيل و تبليغ و تدريس هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم فرمودند: اين فرصت و موقعيت در هيچ برهه تاريخي در اختيار روحانيت نبوده است. امروز روحانيت در راس نظام است و انقلابي با اين عظمت به دست روحانيت و با رهبري روحانيت به پيروزي رسيده است.

ایشان افزودند: به همان مقدار که روحانيت اقتدار و جايگاه اجتماعي پيدا کرده است دشمنان ما نيز هوشياری پيدا کرده‌اند.

آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اينکه امروز در جاي جاي دنيا عليه روحانيت و آموزه‌هاي دين نقشه مي‌کشند، خاطر نشان کردند: امروز مسئوليت ما اصلا با گذشته قابل مقايسه نيست و اگر تمام اوقات ما صرف تعليم و تعلم و پاسخ به شبهات شود باز هم وقت کم خواهیم داشت.

ایشان تصريح کردند: امروز بايد زمان شناس باشيم و بدانيم در کجا زندگي مي‌کنيم و رابطه ما با انقلاب را بدانيم چه رابطه‌اي است، رهبر فرزانه انقلاب به عنوان يک شخصيت برجسته در مسائل حوزه اظهار نظر مي‌کنند و به عنوان يک کارشناس در مسائل بين‌المللي مي‌درخشند و ايشان نعمتي است که خداوند به ملت عنايت کرده که بايد قدردان اين نعمت باشيم.

عضو خبرگان رهبري تصريح کردند: بايد دغدغه‌هاي رهبري را مورد توجه قرار داده و در تحولات حوزه، مسائل اجتماعي، سياسي، اقتصادي و... همراهي و همکاري داشته باشيم.

آيت‌الله حسيني بوشهري تاکيد کردند: علما مرزبان شيعه هستند و بايد علوم را کسب کرده و حوزه‌ و شرايط مرزباني را بشناسيم

ایشان با اشاره به حضور آيت‌الله نوري همداني در کشور آذربايجان و استقبال باشکوه مسلمانان اين کشور از اين مرجع تقليد عنوان کردند: امروز حوزه و حوزويان با اقبال بسيار گسترده‌اي روبه‌رو هستند.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور با بيان اينکه 50 نشريه پژوهشي، 60 نشريه تخصصي، 16 نشريه ترويجي و... در حوزه منتشر مي‌شود، افزودند: شکل‌گيري انجمن‌هاي علمي، تشکيل کرسي‌هاي آزادانديشي، تربيت و اعزام اساتيد اخلاق و اجراي طرح تبليغي را از ديگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

Please publish modules in offcanvas position.