حوزه باید به بدنه نظام اسلامی وارد شود93/10/24

http://bushehri.net/images/zaman/Gallery687.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور که چهارشنبه شب در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد، ابراز کردند: رهبر انقلاب اسلامی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تاکیدات بسیاری دارند و حوزه نیز باید در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشد

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور که چهارشنبه شب در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد، ابراز کردند: رهبر انقلاب اسلامی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تاکیدات بسیاری دارند و حوزه نیز باید در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشد.

ایشان اضافه کردند: با فعالیت انقلاب اسلامی، ایران به پیشرفت‌های خیره‌کننده رسیده و این امر برای همگان بارز است زیرا تحول در بخش‌های مختلف این جامعه به چشم می‌خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه رسیدن به پیشرفت در ایران اسلامی جهت‌گیری به سمت پیشرفت‌های مورد نظر غربی نیست بیان کردند: رهبر انقلاب به دنبال الگوهایی هستند که برای تحقق اهداف دین مبین اسلام مطرح می‌شود زیرا ایران اسلامی باید بتواند با توجه به معیارهای اسلامی مبانی پیشرفت را تعریف کند.

ایشان یادآور شدند: اگر حرکت به سمت پیشرفت بدون زیرساخت‌های دینی باشد به گمراهی کشیده خواهد شد همانند کشورهای غربی که در ظاهر وضعیت مناسبی دارند اما در واقع از انسانیت و اخلاق بهره‌ای نبرده‌اند و در مشکلات بسیاری غرق هستند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه انسانی که ایران اسلامی تعریف می‌کند با انسانی که غرب تعریف می‌کند متفاوت است، تصریح کردند: عرصه‌های مهم پیشرفت که توسط رهبر انقلاب بیان شده از معیارهای انقلابی برگرفته شده است.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: همت بلند برخی از افراد در طول تاریخ سبب پیشرفت دین مبین اسلام شده است و این افراد معیارهای پیشرفت خود را زندگی ائمه اطهار(ع) قرار داده بودند که توانستند به جایگاه‌های والا برسند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه ایران به دنبال ارائه الگوی پیشرفت برای تشنگان عدالت است اظهار کردند: پیامی که به جهان صادر می‌شود باید بسیار دقیق و برای پاسخگویی به مشکلات مختلف برگرفته از همه ابعاد زندگی افراد باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه سیستم حوزه در نظام ایران اسلامی حضور مناسبی ندارد، عنوان کردند: روحانیت باید در حکومت اسلامی به صورت سیستماتیک عمل کند و حوزه باید به بدنه نظام اسلامی وارد شود.

امام جمعه قم از جایگاه حوزه‌های علمیه و روحانیون در جامعه اسلامی یاد کردند و فرمودند: افرادی که با لباس روحانیت در بخش‌های مختلف نظام هستند به عنوان جایگاه شخصی خود فعالیت دارند که برای پیشبرد بیشتر امور سیستم حوزه باید در بخش‌های جامعه حضور پیدا کند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دین مبین اسلام برسیم.

ایشان خاطرنشان کردند: امیدواریم حوزویان و دانشگاهیان با ورود بیشتر به عرصه ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بتوانند اقدامات گسترده‌تری انجام دهند

Please publish modules in offcanvas position.