حوزه تنها یک نهاد آموزشي و تبليغي نيست94/03/01

http://bushehri.net/images/20/1/454214/IMAGE635266893990000000.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در هفتمين جشنواره علامه حلي(ره) با بيان اين مطلب که حوزه تنها يک نهاد آموزشي و تبليغي نيست، اظهار داشتند: حوزه مجموعه‎اي از فعاليت‎هاي آموزشي، پژوهشي، اخلاقي و تبليغي است که در کنار هم مي‎باشند، امروز نسل جوان حوزه‎ها بزرگترين سرمايه ما بوده و بايد بر روي تک تک آنان  حساب باز کرده تا به دستاوردهاي مناسبي برسيم.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور خاطرنشان ساختند: طلبه‎اي که قلم نزده و صفحه‎اي را با علم و آگاهي خود به عنوان يک اثر بر جا نگذاشته باشد، نمي‎تواند به عنوان طلبه جامع حوزوي معرفي شود.

عضو خبرگان رهبري تأکيد کرد: طلاب بايد حال و هواي تبليغ داشته باشند؛ چراکه عرضه دين از وظايف آنهاست. معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به برخي از بی‎مهری‎ها نسبت به حوزه و طلاب، تصريح کرد: نخستين اقدامي که در حوزه‎هاي علميه بايد انجام شود، ايجاد روحيه در طلاب است تا در اواسط راه دچار تحير و سرگرداني نشوند.

امام جمعه قم عنوان کردند: طلاب بايد به صورت هدفمند اشتغال به تحصيل داشته و بر اساس استعدادها و قابليت‎ها درس بخوانند.

آيت الله حسيني بوشهري اظهار داشتند: انزوا طلبي يکي از مباحثي است که طلاب بايد از آن دوري کرده و در متن جامعه حضور پيدا کنند.

ایشان ابراز داشتند: پرهيز از فعاليت‎هاي افراطي و سرگرمي‎هايي که وقت و فرصت را به هدر می‎دهد، از ديگر مباحثي است که طلاب جوان بايد به آن توجه داشته باشند.

مدير حوزه‎های علميه کشور تأکيد کردند: قناعت در علم، مورد سرزنش است و بايد در کسب آن حريص بود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کردند: پژوهش در گذشته بدون ساز و کارهاي امروزي بوده است؛ اما در حال حاضر آموزش‎هاي مناسبي به طلاب داده می‎شود و اساتيد خوبي در اين زمينه داريم.

آيت الله حسيني بوشهري اظهار داشتند: متن درسي، نحوه آموزش و اساتيد ما بايد داراي ويژگي پژوهشي باشند تا بتوانيم همچون گذشتگان تأليفات جامع و کامل داشته باشيم.

ایشان با تأکيد بر اينکه آموزش و پژوهش بايد درهم تنيده شوند، اظهار داشتند: آموزش مهارت‎های پژوهشي از ديگر گامهايي است که بايد برداشته شود؛ البته در حال حاضر انجام شده و اين جشنواره‎ها خروجي همين آموزش‎هاي مهارتي است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشتند: بايد امکانات مناسب در اختيار پژوهشگران قرار داده شود تا بتوانند با خيالي آسوده به اين مبحث بپردازند.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان ساختند: طلاب نبايد سطحي قلم بزنند؛ بلکه با تفکر و انديشه، تراوش فکري خود را بر روي کاغذ پياده کنند.

امام جمعه قم در پايان تصريح کردند: اخلاق پژوهشي از ديگر مباحثي است که بايد مراعات شود؛ چراکه دستبرد به نوشته ديگران بدون نام و نشان صحيح نيست.

Please publish modules in offcanvas position.