حوزه خراسان با شتاب خوبی پیشرفت کرده است 93/05/29

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/boshehri_l93226_211698.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: حوزه علمیه خراسان با رهنمودهای آیت الله واعظ طبسی و دلسوزی های مدیران و مسئولین این حوزه با شتاب خوبی رو به ترقی و پیشرفت حرکت می کند. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در نشست مشترک مدیران و معاونین حوزه علمیه قم و خراسان ، با اشاره به سوابق همکاری و تعامل حوزه علمیه خراسان با حوزه علمیه قم اظهار داشتند: این تعاملات و همکاری در گذشته منجر به عقد تفاهم نامه ای بین این دو حوزه علمیه شد که زمینه های همکاری مناسبی را فراهم نمود.

ایشان با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان با رهنمودهای آیت الله واعظ طبسی و دلسوزی های مدیران و مسئولین این حوزه با شتاب خوبی رو به ترقی و پیشرفت حرکت می کند، ابراز داشتند: در حوزه علمیه قم نیز با شکل گیری انجمن های 16 گانه، شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه تحقق مطالبات رهبری از حوزه هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری، استقلال حوزه علمیه خراسان را باعث به وجود آمدن عرصه رقابتی سالم بین حوزه علمیه قم و خراسان دانستند و ابراز داشتند: این دو حوزه در اهداف یکسان هستند و می بایست با توانمندی های خاص خود بکوشند تا بتوانند وظایف و تکالیفشان را به نحو شایسته ای انجام دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم یکی از وظایف حوزه های علمیه را تربیت و تقویت ائمه جماعات دانستند و افزودند: دو حوزه علمیه قم و خراسان باید با ظرفیت سنجی، این وظایف و تکالیف را با توجه به توانمندی ها تقسیم نمایند تا از موازی کاری در این خصوص جلوگیری شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن تقدیر از اقدامات شایسته حوزه علمیه خراسان در زمینه طرح هجرت، خاطر نشان کردند: با تشکیل کارگروهی بین حوزه علمیه خراسان و قم، تفاهم نامه ای مشترک تدوین شده است که ان شاء الله در این جلسه به امضای طرفین خواهد رسید.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه مشترک این دو حوزه در چهار ماده به امضای مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رسید.

Please publish modules in offcanvas position.