حوزه های علمیه آماده همکاری برای ترویج فرهنگ وقف اند93/03/02

http://www.bushehri.net/images/ejlasiie/IMG11060877.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت شناسایی موقوفات حوزه های علمیه وتلاش برای ایجاد وقف های جدید از آمادگی حوزه ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف خبر دادند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در پنجمین مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع فرهنگی آدینه اظهار داشتند : حقیقتا در دوران مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدی در اوقاف شاهد دوران طلایی توجه به حوزه های علمیه هستیم و ثمرات همکاری دو جانبه این مجموعه ها ملموس و قابل مشاهده است.
ایشان یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ وقف را تبلیغ دانستند و تصریح کردند : مسئولان و مدیران اوقاف در فرصت های مختلف اعم ازسخنرانی ها ، همایش ها ، مجالس و ... برکات وقف و آثار این سنت حسنه را تشریح کنند و گام بعدی حضور و فعالیت حوزه های علمیه در این زمینه است که بدین منظور پیشنهاد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار مناسب است و این امر را به مبلغان اعزامی برای ماه مبارک رمضان ابلاغ خواهم کرد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: آموزش و پرورش دارای تاثیر وسیعی در کشور است و تاثیر بسیاری در خانواده ها دارد که باید از این ظرفیت در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد.
مدیر حوزه های علمیه کشوربا بیان اینکه اگر حوزه های علمیه در اولویت قرار گیرد ، قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) نیز در اولویت قرار خواهد گرفت ، تصریح کردند: مبلغ قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع)، روحانیون تربیت شده در حوزه های علمیه هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند ، این تبلیغ بهتر انجام خواهد شد.
ایشان با بیان اینکه حوزه های علمیه آمادگی دارند تا در جلسات و همایش های واقفان موقوفات حوزه های علمیه را مورد تقدیر و تجلیلی قرار دهند ، افزودند : روحانیون فعال در اوقاف در زمینه ثبت موقوفات جدید برای حوزه های علمیه و شناسایی موقوفات گذشته حوزه ها تلاش کنند زیرا نمایندگان حوزه های علمیه در اوقاف هستند.

Please publish modules in offcanvas position.