حوزه، دولت را همراهی می کند 93/06/04

http://www.bushehri.net/images/boshehri_l926_205028.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت یازدهم را تایید می کنند، حوزه هم با تبعیت از معظم له و نگاه خودش دولت را همراهی می کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  مدیر حوزه‌های علمیه کشور دوشنبه شب در دیدار با ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور بیان داشتند: امیدواریم این دولت که دولت تدبیر و امید است و مشغول فعالیت و تلاش می باشد بتواند بر مشکلات فایق آید تا مردم در رفاه، آرامش، آسایش و معنویت زندگی کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: وظیفه می دانیم که نسبت به نظام همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بی تفاوت نباشیم و ما حوزه ای را تعریف می کنیم که همراه و کمک حال نظام اسلامی است و اگر نقدی می باشد، نقد دلسوزانه دارند که جز خیرخواهی چیز دیگری نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنانشان با بیان اینکه حجم کارهای نیمه تمام در استان قم زیاد است، افزودند: نگاه جهان به قم است و دولت ها همه تلاش کرده اند تا مشکلات قم را رفع کنند.
آیت الله حسینی بوشهری از قم به عنوان حرم کریمه اهل بیت(س) نام بردند و فرمودند: با توجه به حضور مراجع تقلید، هزاران فاضل و حوزه های علمیه در قم، این انتظار است که فضایی ایجاد شود تا قم را به عنوان شهر نمونه و الگو به جهان معرفی کنیم.
امام جمعه  قم با بیان اینکه در قم طلابی از سایر کشورها نیز تحصیل می کنند، اظهار کردند: این استان حتی از برخی از جهات شاید مهم تر از تهران باشد، از این رو باید در قم تلاش شود تا تمام ساخت و سازها و خیابان ها به یک شکل آبرومند انجام شود و تمام توان خود را به کار ببرید تا مشکلات این استان حل شود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به وزیر کشور عنوان کردند: انتظار دیگر به مسائل فرهنگی مربوط می شود که البته جناب عالی متولی همه آنها نیستید اما شما به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت از جایگاه خاصی برخوردار هستید و استاندارها، فرماندارها و به گونه ای شوراهای اسلامی شهر و بدنه نظام اسلامی با وزارت کشور گره می خورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت ها و تبلیغات دشمنان خاطرنشان کردند: امروز باری به دوش حوزه افتاده است که از توانایی آن خارج می باشد در حالی که ما امکانات اولیه برای پذیرش همه داوطلبان طلبه شدن را نداریم و در مدرسه و خوابگاه مشکل داریم.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کردند: انتظار ما این است که در ساخت و ساز مدارس و حوزه های علمیه دولت ها پیشقدم شوند و در گذشته نیز زیرساخت های لازم برای این کارها فراهم می شد و این کار سبب کمک به دولت می شود، چراکه هر چه حضور روحانیت و معنویت در جامعه بیشتر شود به کمک دولت می آید.

Please publish modules in offcanvas position.