حوزه‎ها جدی‎تر از گذشته گام بردارند 93/07/20

http://www.bushehri.net/images/41/81316591-5957741.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور فرمودند: امروز دشمنان از طریق تبلیغات زهرآگین و سایت‎ها به دنبال ترویج شبهات و تضعیف دین هستند، باید حوزه‎ها جدی‎تر و شاداب تر از گذشته در زمینه علم و معنویت گام بردارند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در مراسم فارغ التحصیلی دوره هشتم تربیت مدرس حوزه علمیه قم  با بیان اینکه این مرکز نقش مهمی در تربیت اساتید دارد، اظهار داشتند: شرایط تمام حوزه‎های علمیه مشابه یکدیگر نیست؛ امروز این همه شاگرد و فاضل داریم، اما حوزه‎های شهرستان، دو ماه پیش از آغاز سال تحصیلی تلاش می کنند تا یک استاد برای تدریس در پایه یک جذب کنند.  

ایشان با اشاره به این که امروزه در تمام کنفرانس های سازمان ملل مسئله آموزش و پرورش را کلید تغییر مسیر جهانی عنوان کرده‎اند، تصریح کردند: برای تغییر در زندگی جوامع باید از مدرسه به عنوان محور تحول اجتماعی برنامه هایی را آغاز کرد؛ برای تغییر در مدارس باید از اساتید کمک گرفت، چرا که هیچ اصلاحی بدون همکاری و مشارکت فعال اساتید صورت نمی‎گیرد. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما بر این باور هستیم که ملا بودن و دانایی اساتید بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشتند: استادی که خمیر مایه علمی لازم را نداشته باشد از اول دچار مشکل است.  

ایشان مهارت تدریس و قدرت تفهیم به طلاب را بسیار مهم ارزیابی کردند و فرمودند: در حوزه‎های علمیه ملا کم نداریم، اما برخی از آنها مهارت لازم برای تدریس را ندارند.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشوربا تأکید بر این که اخلاق و معنویت استاد مسئله بسیار مهمی برای تربیت طلاب است، فرمودند: معنویت عنصر کلیدی است و به همین دلیل باید همراه با مهارت و دانش مطرح باشد.

Please publish modules in offcanvas position.