خارگ نیز در اعتبارات استانی مثل سایر شهرهای کشور دیده شود 93/05/23

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/12547%208.jpgحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» چهارشنبه شب در جمع مردم و مسئولین خارگ اظهار کردند: مشکلات مردم را از زبان آن‌ها شنیدیم و بخشی از این مشکلات را ما پیگیری خواهیم کرد و برخی را دوستان نفتی که در این جلسه حضور دارند و برخی را مسئولان استان، همچون فرماندار محترم که در این جلسه لطف کردند و برای حل مشکلات همراه ما به این جزیره آمدند ان شاالله پیگیری خواهند کرد.

ایشان با بیان اینکه در روزهای آتی در نشستی با عنوان جمع بندی سفرهای شهرستانی در استان با استاندار بوشهر، مشکلات مطرح شده بیان خواهد شد، افزودند: ما مشکلات را به ایشان منعکس خواهیم کرد و مشکلاتی نیز که به ما مربوط است، شخصا پیگیر حل آن‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اذعان کردند: خداوند خود وعده داده است که اگر مجاهدان یک گام بردارند، راه را برای آنان هموار خواهد کرد و آن‌ها را یاری می‌کند و جهاد سه گونه است. یک جهاد با نفس است که از خوشی‌ها، برای رضای خدا باید گذشت و سختی کشید، جهاد دوم در برابر دشمن است که دفاع مقدس هشت ساله مردم خارگ و حفاظت از تاسیسات نفتی در زیر بمباران‌های دشمن نمونه بارز آن است، و جهاد سوم که نیاز امروز جامعه ما است، جهاد فرهنگی است که رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.

ایشان خاطرنشان کردند: برای این امر باید طرح و برنامه داشت و وقتی می‌بینند دشمن می‌خواهد با ماهواره بنیان خانواده‌ها را سست کند، باید کلاس برگزار کرد، آگاه سازی کرد، بودجه اختصاص داد و با آن مقابله کرد و این کار شب و روز نشناسد. خداوند هم به پیامبر (ص) امر فرمود که با قرآن جهاد فرهنگی کن و این قرآن و اسلام جاذبه‌های فرهنگی بسیاری دارد که این مقوله به من روحانی بر‌میگردد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات جزیره خارگ عنوان کردند: بنده از سال‌ها پیش در جریان مشکل سند مالیکت مردم خارگ بودم و بعضاً آن را نیز پیگیری کردم و از جناب ابراهیمی نیز می‌خواهم که در خصوص دیگر مشکلات، خارگ بدینگونه نباشد که برای دریافت بودجه بین دوراهی نفت و دولت باشد و اینجا هم مانند سایر شهرستان‌ها در نظر گرفته شود و حتی با توجه به شرایط خاص‌تر آن، به صورت ویژه نگاه شود.

ایشان بیان داشتند: گاهی یک هفته در اینجا طوفان می‌شود و مردم تا مدت‌ها نمی‌توانند از جزیره خارج شوند. ما متوجه این مسائل هستیم و امیدواریم مسئولان استان رسیدگی کنند که خارگ با توجه به محدودیت‌هایش، داراتر از سایر نقاط باشد و دلسوزتر از این مردم نیز برای حراست از تاسیسات نفت پیدا نخواهد شد و اگرچه برخی از این مشکلات در حیطه ما نیست، اما قطعاً پیگیری آن خواهیم بود و اندک آبرویی را که خدا به واسطه همین مردم به ما داده است، چه بهتر که در راه همین‌ها استفاده کنیم و ان‌شاالله عزیزان مسئولی که در این جلسه نیز حضور دارند، به این امر کمک خواهند کرد.

Please publish modules in offcanvas position.