خبرنگاران مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی هستند92/05/15

http://www.h-bushehri.ir/images/01/3/IMAGE635113889099687500.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  از خبرنگاران به عنوان مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی یاد کردند و فرمودند: خبرنگاران نباید دغدغه معیشت داشته باشند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان رسانه‌های استان قم با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کردند: خبرنگاران در شرایط فعلی جامعه مجاهدان میدان خبررسانی و اطلاع‌رسانی هستند و نقش مهمی در جمعه ایفا می‌کنند.

ایشان فرمودند: خبرنگاران علاوه بر اینکه مجاهد عرصه فکری، فرهنگی و تصمیم‌سازی هستند، در جهاد واقعی به معنای رویارویی با دشمنان بیرونی و جهاد با نفس نیز پیشگام بوده و در هر سه عرصه حضوری فعال دارند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم  از خبرنگاران به عنوان انسان‌های متعهد، پاک، و مسئولیت شناس یاد کردند و بیان کردند: خبرنگاران در عرصه فعالیت‌های فکری و فرهنگی در جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

ایشان با اشاره به نام‌گذاری سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار تصریح کردند: این نام‌گذاری نشان می‌دهد که فعالان عرصه خبر پا به پای مجاهدان عرصه جنگ و نبرد حضور فعال دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خبرنگاران فعال در شهر کریمه اهل بیت با دیگر خبرنگاران تفاوت دارند فرمودند: درباره شهر قم تعبیرات بسیار ارزشمندی از سوی ائمه معصومین ذکر شده است و این تعبیرات وظیفه شما را در قبال این شهر و انتشار اخبار آن سنگین‌تر می‌کند.

ایشان با اشاره به اینکه از شهر مقدس قم علم به سراسر دنیا خواهد رسید خاطرنشان کردند: امروز عرصه میدان اطلاع‌رسانی بسیار گسترده شده است و گاهی یک خبر می‌توان فضای جامعه را ملتهب کرده و در سوی دیگر یک خبر می‌تواند نشاط و آرامش را به جامعه بازگرداند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به کارآمدی خبر در جامعه اسلامی بیان داشتند: نبی در لغت به معنای خبردهنده است و پیامبر گرامی اسلام درباره پیام وحی خبررسانی کرده است و قرآن کریم حاصل کار خبری راستگوترین انسان عالم یعنی حضرت محمد(ص) است.

 ایشان در ادامه با اشاره به وظایفی که خبرنگاران در عرصه ارائه خدمت به جامعه بر عهده دارند خاطرنشان کردند: شما علاوه بر کار خبری، باید نسبت به پیگیری مسائل، موضوعات و وعده‌ها و همچنین تحلیل و ارزیابی عملکردها اهتمام داشته باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شدند: گاهی اداره کشور با کار درست در عرصه اطلاع‌رسانی، تحلیل و بهره‌گیری از نگاه ژرف و عمیق محقق می‌شود.

ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت جامعه خبری تاکید کردند: خبرنگاران که مجاهدانه و مؤمنانه در خدمت پیشبرد اهداف نظام و جامعه هستند نباید دغدغه معیشت داشته باشند و باید بسترهای مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران فراهم شود.

Please publish modules in offcanvas position.