خداوند متعال برای شهداء یادواره برگزار کرده است95/02/11

http://bushehri.net/images/0bushehri/16125.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شب نهم اردیبهشت در مراسم یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج)، با اشاره به این که 60 شهید روحانی از مدرسه امام مهدی موعود (عج) در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، عنوان کردند: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس، درس و بحث و کتاب را به کناری می‌گذاشتند و به عنوان اطاعت از امر ولی فقیه زمان راهی جبهه‌ها شدند و به خیلی شهیدان پیوستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور درباره فلسفه برگزاری یادواره شهدا، افزودند: هر سال در این مدرسه و در شهر قم و کشور به یاد شهیدان و تجدید عهد با شهیدان یادواره‌ها و کنگره هایی برگزار می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: یادواره شهدا به چند جهت برگزار می‌شود، خداوند در کلام قرآن کریم از شهیدان به زیبایی یاد می‌کند و به عنوان پیام روشن به ما می‌گوید که شهیدان را فراموش نکنید و شهدا را مرده و از دست رفته نپندارید.

ایشان تصریح کردند: قبل از این که ما یادواره برگزار کنیم، خدا برای شهداء یادواره برگزار کرده است و این بیان جایگاه و مکان شهیدان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که تعبیرات بلندی درباره شهدا وجود دارد، ادامه دادند: کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، اعمال آنها از بین نمی رود و تلاش‌های آنها پنهان نمی ماند و خداوند جایگاه آنها را متعالی قرار می‌دهد و وارد بهشت می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: رسول خدا (ص) برای شهیدان یادواره برگزار کرده است، امامان معصوم (ع) نیز در جای جای سخنان خود در رابطه با شهادت و تکریم شهدا سخن گفتند، به طوری که امام باقر (ع) فرموده است: «دو قطره در نزد خداوند محبوب است، قطره خون شهید و قطره اشک شخصی که در دل شب با خدا راز و نیاز می‌کند»

ایشان با بیان این که خداوند، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) در برگزاری یادواره شهداء پیشکسوت هستند، عنوان کردند: یکی از علت‌های برگزاری یادواره شهدا این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

Please publish modules in offcanvas position.